Trädgårds- och odlingstråden 2024, del 2

Skördar lite innan allt blåser sönder… 😰
 

Bifogade filer

  • IMG_3733.jpeg
    IMG_3733.jpeg
    285,3 KB · Visningar: 25
Min trädgård är kaos i år. Tappade lusten rejält när mördarsniglarna anföll en masse.
Idag i stormen blev det mer kaos. Tur det inte blåste från andra hållet för då hade trädet trillat antingen på en grannes hus/garage eller en annan grannes garage.
1000000768.jpg

Det är inte mitt träd men misstänker att jag får röja :(
Tror mitt stackars plommonträd klarat sig mer eller mindre oskatt :)
 
Min trädgård är kaos i år. Tappade lusten rejält när mördarsniglarna anföll en masse.
Idag i stormen blev det mer kaos. Tur det inte blåste från andra hållet för då hade trädet trillat antingen på en grannes hus/garage eller en annan grannes garage.
Visa bifogad fil 148786
Det är inte mitt träd men misstänker att jag får röja :(
Tror mitt stackars plommonträd klarat sig mer eller mindre oskatt :)
Ska även säga att det där trädet är något som ställt till problem för mina planer så det blir jobb att få bort det men det blir bättre för mig när jag ska fixa den delen av trädgården. Har beställt en grävare som ska gräva bort massor av rötter/rotskott från surkörsbär där och ska sedan ställa upp ett växthus till vänster i bild bakom plommonträdet och plantera ett äppelträd lite till höger bakom plommonträdet. Har varit rädd at sälgen ska skada växten på det planerade äppelträdet.
 
Har skördat årets första potatis! För tidigt för att dra några slutsatser men vi drog upp en planta med året potatis Laura och en Darling. Hittade 3 spruckna Laura och enligt google beror det på vädret. Kan det vara så att de är mindre tåliga? Oavsett så var båda sorterna oerhört goda :d
 
Har skördat årets första potatis! För tidigt för att dra några slutsatser men vi drog upp en planta med året potatis Laura och en Darling. Hittade 3 spruckna Laura och enligt google beror det på vädret. Kan det vara så att de är mindre tåliga? Oavsett så var båda sorterna oerhört goda :d
Jag har också satt Laura, återstår att se hur de mår när det är dags att gräva upp den.
 
Jag får inga gurkor. Vi har 4-5 plantor i växthuset. De är stora och frodiga. Många blommor och några anlag.
En gurka har vi skördat, jättefin. Men det kommer inga fler.
Någon som kan ha en teori om varför?
 
Jag får inga gurkor. Vi har 4-5 plantor i växthuset. De är stora och frodiga. Många blommor och några anlag.
En gurka har vi skördat, jättefin. Men det kommer inga fler.
Någon som kan ha en teori om varför?
Tjurig sort? Jag har sex plantor gurka, en av plantorna är jättefin men gurkorna växer inte. Ingen aning om varför, har två till av samma sort, de har samma förutsättningar. Kanske kommer igång senare?
 

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 320
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 176
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 462
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 175

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp