Trädgårds- och odlingstråden 2024, del 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror nästan det är min favorit av alla blommor, mycket för hur den ser ut men kanske mest för att det är den blomman som är alltid först ut i mina krukor och att jag verkligen känner,
aaah nu,... Äntligen! 🌞🌞😎😍
Och som tur är kan den överleva, även om det kommer en frostnatt eller två mer i år 🤩.

Påskliljorna och tulpaner har också börjat titta upp, så nu känns det äntligen som att vi går mot ljusare tider 🥰.

Hittade dock tydliga spår efter råtthål som leder ner under terrassen :rage:. Får ringa skadedjursbekämpningen på måndag 🤬.
 
Och som tur är kan den överleva, även om det kommer en frostnatt eller två mer i år 🤩.

Påskliljorna och tulpaner har också börjat titta upp, så nu känns det äntligen som att vi går mot ljusare tider 🥰.

Hittade dock tydliga spår efter råtthål som leder ner under terrassen :rage:. Får ringa skadedjursbekämpningen på måndag 🤬.
Härligt med vår, så fort snön smälter bort lite mer här ska jag också plantera lite 😍

Åh, råttor är inte roliga. Vi hade råttbesök i sommarstugan en vinter Den bodde in sig i vår soffa , ville elda upp den med en gång vi såg det,... soffan inte råttan 😄🙈 den hade sån tur var redan flyttat ut.

Känns som vi får hjälp av skadedjursbekämpningen varje år vi öppnar upp, dom är ofta helt super hjälp hos oss. Blir spännande å se vad vi behöver hjälp med i år 🫣

Hoppas ni får bort råttorna snabbt 🤞
 
Jag hade tänkt skapa en "tårta" med diverse lökväxter (tulpaner, påskliljor och något annat vad det nu var jag fyndade på rea i höstas). Hann inte göra det innan vi fick snö.
Är det ens lönt att peta ner lökarna i "jättekruka med jord" nu?
 
Här ligger snön än! Men har idag smugit igång lite som ska få bo på vår inglasade altan i sommar
 

Bifogade filer

  • IMG_7185.jpeg
    IMG_7185.jpeg
    175,8 KB · Visningar: 60
Jag hade tänkt skapa en "tårta" med diverse lökväxter (tulpaner, påskliljor och något annat vad det nu var jag fyndade på rea i höstas). Hann inte göra det innan vi fick snö.
Är det ens lönt att peta ner lökarna i "jättekruka med jord" nu?
Om lökarna fortfarande är friska så absolut, ned i en kruka och ställ ut.
 
Det är underbart i söder på en dag som i dag! Man glömmer nästan att det har regnat och blåst kuling dygnet runt det senaste halvåret 😂. Jag har saknat snön många gånger de senaste månaderna 😅!
I dag har det regnat konstant (igen…) och jag har mest jobbat på att ordna vattnet i källaren :up: . Så ni behöver inte vara så avundsjuka på livet i södern just i dag 😅.

Katten tycker dock att det är väldigt mysigt att ligga i värmen från fläkten som jobbar med att torka upp 🤣.

IMG_6122.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp