Trädgårdstråd 2020, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag sått bondbönor, en annan sockerärta (man kan inte ha för många 🤣) samt lite fler gurkor och rädisor.

Hur gör ni andra med sallad. Direktsår eller försår ni? Har inte hänt något med de direktsådda så funderar på om jag ska dra upp dem inne istället.

Jag direktsår sallad i pallkrage och det växer som bara den och har gjort de två senaste åren också :)
 
@TeamLundVer Jag kommer också kartgallra för första gången. :) Äppelträdet vi planterade i år har ett gäng frukter på g och jag tror inte grenarna håller för särskilt mycket. Dessutom bättre att den fokuserar på tillväxt nu än frukt. Samt min gamla pinne till äppelträd som blommar på hela grenarna, den kommer inte orka med så mycket frukt om det blir god pollinering.

Känns trist men bättre att trädet överlever. :)

Vi funderar på att köpa fruktkross och press i år för det ser ut att bli ett rejält äppelår. Vi nyttjar föräldrarnas äppelträd som ger mer än vi orkar äta och mosa, vore ju hemskt kul att pressa också!
 
IMG_20200604_203609469.webp
 
Plantera dem fort så hinner han inte se att det blivit mer växter:idea: :up:

Karlar ser ingen skillnad på olika växter ändå :angel: :D
Det finns risk att han är hemma när jag kommer hem på lördag eftermiddag... Har en kaosrabatt som ska grävas om helt, det kommer ta en dag, minst :laugh:

Detta är projektet, hönsen har hjälpt mig ordentligt...

Screenshot_20200605-123953~2.webp


Det enda som ska vara kvar är två new Dawn som inte riktigt trivs, dom på höger sida är döda. Och i mitten finns en klematis, Piilu. Resten ska flyttas. Det finns faktiskt en pion som lever. Den är pytteliten, så jag undrar om den får vara kvar, lite märkligt placerat, tills den blivit lite större om något år.
 
Du får berätta att det finns många vittnen i denna tråd om hur växter och plantor och fröpåsar har en tendens att bara attackera (i alla fall några av oss) i flock, och att det är omöjligt att värja sig när det händer. (jag ställer upp om det behövs...!)
Ja alltså man har ju faktiskt bara 2 händer och när det är 10 som anfaller samtidigt och försöker klänga ner i korgen så måste ju alla förstå att slaget är förlorat på förhand 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Hedinn
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
757
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
358
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 311
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp