De säger att kinesisk en kan ge även om den är 600m bort och vi bor i ett område med många äldre hus så risken finnsJag tycker jag ser ohyra men kan ju inte vara säker. Har du något i närheten som kan ge päronskorv?
Får fixa närbilder
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De säger att kinesisk en kan ge även om den är 600m bort och vi bor i ett område med många äldre hus så risken finnsJag tycker jag ser ohyra men kan ju inte vara säker. Har du något i närheten som kan ge päronskorv?
Hur?kartgallra?
Det är bara att plocka bort de minsta/sämsta tills man har hanterlig mängd.Hur?
Har aldrig gjort det innan
Det är bara att plocka bort de minsta/sämsta tills man har hanterlig mängd.
Ja det gör ont för man ser alla fina frukter man förlorar men sanningen är att med den mängden frukt så blir det inga fina frukter och ett så ungt träd tar skada.
Nu har jag sått bondbönor, en annan sockerärta (man kan inte ha för många ) samt lite fler gurkor och rädisor.
Hur gör ni andra med sallad. Direktsår eller försår ni? Har inte hänt något med de direktsådda så funderar på om jag ska dra upp dem inne istället.
Tror jag får börja göra det. Kan ju vara fel på mina fröer ocksåTitta så bra det går att driva upp spenaten inne
Visa bifogad fil 52031
Jag sådde ute och har fått 3 plantor på den tid som gått. Det här är satt väldigt nyligen. Frön från samma påse.Tror jag får börja göra det. Kan ju vara fel på mina fröer också
Det finns risk att han är hemma när jag kommer hem på lördag eftermiddag... Har en kaosrabatt som ska grävas om helt, det kommer ta en dag, minstPlantera dem fort så hinner han inte se att det blivit mer växter
Karlar ser ingen skillnad på olika växter ändå
Ja alltså man har ju faktiskt bara 2 händer och när det är 10 som anfaller samtidigt och försöker klänga ner i korgen så måste ju alla förstå att slaget är förlorat på förhandDu får berätta att det finns många vittnen i denna tråd om hur växter och plantor och fröpåsar har en tendens att bara attackera (i alla fall några av oss) i flock, och att det är omöjligt att värja sig när det händer. (jag ställer upp om det behövs...!)