Jag ska börja med två av de potatiskorgarna som är i lite sämre skick, så får jag se om och hur mycket de tar stryk av att stå ute hela sommaren. De är ju gamla, säkert 60-70 år men fina på sidorna. Däremot den ena har nästan bara ståltrådarna kvar i botten - men det syns ju å andra sidan inte när det är planterat, nästan bara bra att det inte finns något kvar att förstöra med markfukten. Å ena sidan vill jag bevara gamla bruksföremål i så bra skick som möjligt, men å andra sidan vill jag hellre använda dem till något där de får synas än att de bara samlar damm på en mörk loge år ut och år in.
Och den där gräddvita slingerkrassen som ser förbaskat läcker ut på fröpåsen, men som jag haft svårt att placera hittills, känns SÅ helgjuten i att få slingra sig ut från en sådan gammal korg med långa vackra rankor. Jag måste försöka tvinga den att växa extra snabbt så jag får bekräftat att det blir exakt så bra som jag tänker.
Och den där gräddvita slingerkrassen som ser förbaskat läcker ut på fröpåsen, men som jag haft svårt att placera hittills, känns SÅ helgjuten i att få slingra sig ut från en sådan gammal korg med långa vackra rankor. Jag måste försöka tvinga den att växa extra snabbt så jag får bekräftat att det blir exakt så bra som jag tänker.