Fortsätt trädgårdssnacket här!
Länk till tråden före denna https://www.bukefalos.se/threads/traedgard-del-3.1483645/
Länk till tråden före denna https://www.bukefalos.se/threads/traedgard-del-3.1483645/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ställde frågan till Julita om mina rabarber, men de kunde inte svara på den frågan, verkade inte som att de hade kvar rabarber där. Tydligen svårt att artbestämma då de korsar sig väldigt lätt. De hänvisade till Alnarp.Har 2 rabarbersorter som jag inte vet vad det är för sorter, en sort kan ha funnits på gården i närmare 80 år eller mer och den andra kanse i 30 till 40 år men kan ha funnits betydligt längre än så.
Nu undrar jag om det finns något sätt att ta reda på vilka sorter dessa är, inom äpple vet jag att det finns experter inom äpple som en kan fråga men finns det även det inom rabarber?
Men tomater ska sås på vasaloppssöndagen ju!Kommer ni ihåg att jag klagade över att mina verbenor aldrig grodde? Idag har jag planterat om alla 50 som dök upp typ dagen efter det inlägget Även planterat om 39 petunior, 10 chiliplantor och 8 kopparhirs. Knökfullt under växtbelysningen och tomt i plånboken, tror jag ska avvakta lite med att så tomaterna och resten av sommarblommorna som jag hade tänkt... kanske
Finns det något som man kan så helt inomhus? Kanske det rent av finns en typ guide någonstans över hur man sår olika plantor som en nybörjare kan förstå sig på?
Åh tomater och sallad låter ju spännande! Är det någon särskild sort man måste ha då?Och odla vidare inomhus menar du? Det finns massor! Chili, tomater, paprikor, örter, ärtor, sallad.... vad vill du ha?
Åh tomater och sallad låter ju spännande! Är det någon särskild sort man måste ha då?
Men tomater ska sås på vasaloppssöndagen ju!
Herregud.Räknade antalet tomatfrön igår som jag sådde i helgen. Över 100.
De börjar titta upp nu också de små rackarna.
Måste nog beställa en sån där tunnel typ omedelbums!
Vilken dag som helst nu ska jag också kasta ut gräsfröer på trädgårdsleran och hoppas hoppas det vill bli lite mer gräsmatta där i år än det är nu.