Trädgårdsintresserade, behöver lite råd.

MCP

Trådstartare
Nu skulle jag, en fullkomlig idiot när det kommer till trädgård och växter, behöva lite råd, tack :)

Vi har i sommar dränerat och förbättrat gårdsplanen, och i samma veva grävde vi bort en blomrabatt bredvid en stor sten, dels för att den ändå behövde smalnas av, dels för att den var alldeles ogräsinvaderad.

Har nu funderat på att sätta dit något lite mera lättskött som t.ex. dagliljor, rosor eller pioner.
Nu till frågan. Vi kommer att sätta markduk före vi sätter krossgrus, kan vi sätta markduk över hela, eller bör vi lämna bort den där jag tänkt plantera? (jag fyller ju självklart inte ut med kross där, utan jord förstås ;) )

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 808
Senast: Imna
·
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 415
Senast: Hyacinth
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
6 072
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka