Jag vill vara med!
Jag köpte ett hus i augusti. När jag var på visning i mars och det fanns snö som täckte det mest såg trädgården okej ut spännande och ändå hanterbar. Men när jag flyttade in var det inte lika hanterbart. Vi kunde inte ta oss fram till huset utan att riva oss på rosor och taggbuskar och träd. Jag har tur att ha en mamma med sinne för detaljer och kan ändra allt till något fint. Och en pappa som älskar att jobba i trädgården så han körde med röjsåg,motorsåg och klipper gräs och jag hoppas han vill det någon gång då och då i år också

Han tycker att jag ska bort allt, bara köra ner allt men jag säger att jag vill få se allt i alla årstider
Planerna för i år är
-Inhägna ett område på gräsmattan för hundarna vid altanen
-Slänga, sortera, organisera i växthuset så det går att använda och kanske odla lite där, något lätt som kanske körsbärstomater och kanske något annat som är svårt att misslyckas med som olika örter som jag kan torka och göra kryddor av.
-Renovera vedstället eller bygga ett helt nytt eftersom det som finns läcker och är förstört
- Se vilka rosor som lever och ta bort resten och kanske bygga nya saker som dom kan klättra på
-Beskära 5 äppelträd och 1 plommonträd
- Ansa och kanske helt ta bort några buskar
- Försöka klippa ner gräset ännu mer
-Få bort konstigt skrot dom lämnat i några av dom små ”rummen” på framsidan av tomten. Vi har fått bort det mesta men saker som svärd, cyklar, en tunna som inte går att rubba så den måste jag plocka ur allt ur och en jätte gammal bilmotor som vi inte kan få loss för att den sitter så hårt.
Det är så mycket att göra och då har jag inte ens bestämt hur jag ska göra med alla träd som kommit där det inte ska komma träd och vad jag ska göra med ängsmarken och träden på framsidan, runt poolen
Det växer saker ÖVERALLT här! Jag fick föra en kamp mot murgrönan som hade letat sig in i husen vid en springa mellan fönster och glas.