Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Yes, dom är enkla att flytta och delaVågar man flytta en stooooor hosta utan att den blir skit ledsen?
Ja, det tror jag säkert. På min påse och enligt Sara Bäckmo så ska man kunna så den året runt med möjlighet att skörda en bit in på hösten. Också ganska snabb utvecklingstid så borde funka!Dom är verkligen fina, vill pröva mig på det jag med. Någon som vet, kan man så det i augusti/september?
Mitt mirakelmedel för myror är torr kaffesump som jag strör ut på jorden, fungerar väldigt bra för mig
Vi hade en enorm hosta som behövde flytta pga renovering. Efter mycket okänsligt (medvetet) hackande från min sida har vi nu sex, inte fullt så stora, välmående hostor i en ny rabatt. Räknar kallt med att de kommer bli lika stora och fina om ett par år, så jag säger kör på!Vågar man flytta en stooooor hosta utan att den blir skit ledsen?
Har inte trädgård men en balkong. Skulle handla nya balkongblommor då clematis inte trivs eller växer på min balkong, men blir ingen klätterväxt på balkongen De på plantagen sa att inga klätterväxter trivs i balkonglådor eller små krukor Jag som ville ha insynsskydd. Behövde blommor som inte är giftiga för katter men blir inga blommor alls nu
Sockerärtor?Har inte trädgård men en balkong. Skulle handla nya balkongblommor då clematis inte trivs eller växer på min balkong, men blir ingen klätterväxt på balkongen De på plantagen sa att inga klätterväxter trivs i balkonglådor eller små krukor Jag som ville ha insynsskydd. Behövde blommor som inte är giftiga för katter men blir inga blommor alls nu
Ta någon ettårig klättrare: rosenbönor, luktärt eller min favorit slingerkrasse.Har inte trädgård men en balkong. Skulle handla nya balkongblommor då clematis inte trivs eller växer på min balkong, men blir ingen klätterväxt på balkongen De på plantagen sa att inga klätterväxter trivs i balkonglådor eller små krukor Jag som ville ha insynsskydd. Behövde blommor som inte är giftiga för katter men blir inga blommor alls nu
Min syster lyckas fint med kaprifol på balkong, den övervintrar bra också. Men så stor kruka/låda som möjligt är bra!Har inte trädgård men en balkong. Skulle handla nya balkongblommor då clematis inte trivs eller växer på min balkong, men blir ingen klätterväxt på balkongen De på plantagen sa att inga klätterväxter trivs i balkonglådor eller små krukor Jag som ville ha insynsskydd. Behövde blommor som inte är giftiga för katter men blir inga blommor alls nu
Jag känner lika i år. Men jag tror att det beror på att efter den långa vintern så blev det högsommar direkt och då "ska" ju allt vara fint i rabatter och odlingar trots att man bara hunnit till frösådderna...Dåligt samvete för hur lite jag hunnit/orkat i trädgården hittills i år.
Känns så motigt i år. Och som att allting jag vill göra måste föregås av fem steg av saker som får hela projektet att kännas oöverstigligt.
Men rosenbusken är magisk just nu! Visa bifogad fil 146525
Jag känner lika i år. Men jag tror att det beror på att efter den långa vintern så blev det högsommar direkt och då "ska" ju allt vara fint i rabatter och odlingar trots att man bara hunnit till frösådderna...
Idag försöker jag plantera ut lite frösådder, men det är så varmt att jag får ta paus titt som tätt. Det går inte fort här inte
Beror kanske på sort. De som ska hinna knyta sig kan bli på håret, men övriga är inga problem. Dom växer ju så länge det inte blir ordentlig frost. Kör säger jagÄr det för sent att så kål nu? (Stockholm-Göteborg)
Jag testade för första gången i år. Satte frön i gammal vindruvslåda i vanlig billig jord och ställde ut lådan direkt i växthuset.Hur lyckad ni med pak choi?
Min syster lyckas fint med kaprifol på balkong, den övervintrar bra också. Men så stor kruka/låda som möjligt är bra!
Typ fodertunna, som isoleras lite över vintern?
Sockerärtor?
Ta någon ettårig klättrare: rosenbönor, luktärt eller min favorit slingerkrasse.
Här är min balkong i fjol, till stor del skuggad av krasse. Tyvärr hittade jag ingen tydlig bild på hur ”gardinig” den såg ut men det var underbart. Planterade i vanliga små balkonglådor. Jag brukar använda kogödsel på påse enbart när jag har lite små kärl, så får de gott om näring trots liten jordvolym Visa bifogad fil 146523