Jag hoppar in här med en roman efter en helg där jag försökt få nån ordning på vår hopplösa trädgård. Vi har en liten tomt som mestadels består av ett berg. På berget växer det en del gräs men mest mossa. Vi har en brant ”sluttning” ner från berget (min sambo som kan sånt uppskattar den till 45 grader ungefär), som bestått av mossa och gammalt långt och gulnat gräs. Det har sett så extremt ovårdat ut så i helgen fick jag ett ryck och tänkte dra bort detta för att se om det finns berg under eller bara lösa stenar (som en stor del av vårt berg verkar bestå av…). Det visade sig dock att det var typ 30 cm jordlager och rötter och annan skit, oklart vad det är under allting men troligtvis mest stora stenar.
Nu har jag då istället en stor jordslänt som ser om möjligt ännu fulare ut än innan. Drömmen vore att så nån slags klättrande växt som bara täcker allt, men på nåt sätt måste jag ju få jorden att stanna kvar? Vet inte heller om det är möjligt att få nåt att ta sig i en sån sluttning.
Är det nån som har någon form av idé på vad jag kan göra åt detta?
(Obs, ignorera det fruktansvärda staketet, det är grannens och det finns en plan att nån gång bygga för det med ett eget…)