Tänkte väl att det var nåt såntAll "riktig" lök heter Allium Ramslök heter tex A. ursinum och vanlig gul lök A. cepa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte väl att det var nåt såntAll "riktig" lök heter Allium Ramslök heter tex A. ursinum och vanlig gul lök A. cepa.
Ja, en del? Finns ju som sagt hur många sorter som helst.Hmm, luktar de skarpt av lök? Ingen annan av mina allium gör det. Finns ju många sorter förstås.
De blommar inte så jag vet inte vad det skulle kunna vara
Jo, men jag menar så klart de som man har för blommornas skull, som brukar kallas allium. Inte gul lök.All "riktig" lök heter Allium Ramslök heter tex A. ursinum och vanlig gul lök A. cepa.
Ja, en del? Finns ju som sagt hur många sorter som helst.
Den blommar inte. Åtminstone inte de senaste två somrarna.@sthu all allium är ätbar (men med varierande matvärde), så det är fritt fram att smaka! Spännande dock att vänta in blomning för lättare/närmare identifiering.
Aha! Då skulle jag lätt äta upp den om löksmaken är trevlig.Den blommar inte. Åtminstone inte de senaste två somrarna.
Med tanke på att jag faktiskt inte vet vad det är låter jag nog bli.Aha! Då skulle jag lätt äta upp den om löksmaken är trevlig.
Med tanke på att jag faktiskt inte vet vad det är låter jag nog bli.
Nä jag har ingen aning om vad det är.Okej, jag trodde du visste det var en allium.
Vad tänker du alternativet till en allium är? Den har kommit upp den tid som allium kommer upp, luktar allium. Gräver du upp en och ser en lök så har du en klockren identifiering. Vill du veta exakt vilken allium det är, så är fb-gruppen Vilken växt ofta riktigt skarpa!Nä jag har ingen aning om vad det är.
Jag vet inte, det var därför jag frågade. Ingen annan av mina allium har vare sig kommit upp eller luktar så starkt av lök.Vad tänker du alternativet till en allium är? Den har kommit upp den tid som allium kommer upp, luktar allium. Gräver du upp en och ser en lök så har du en klockren identifiering. Vill du veta exakt vilken allium det är, så är fb-gruppen Vilken växt ofta riktigt skarpa!
Penningört har jag i mängder, den här jag koll på.Löktrav och penningört luktar också lök och är lite smågiftiga.
Ät aldrig något du inte är säker på! Identifiera först.
Löktrav och penningört luktar också lök och är lite smågiftiga.
Håller med om det sista. Däremot stämmer ingendera på identifieringen som givits (strån som doftar lök).Löktrav och penningört luktar också lök och är lite smågiftiga.
Håller med om det sista. Däremot stämmer ingendera på identifieringen som givits (strån som doftar lök).
Löktrav är giftig om den äta i stora mängder under lång tid.