När jag ser alla andras tomater är de robusta o större. Fast de sått de flera veckor efter mig… Så anar att jag gjort något fel.Tomater går inte att misslyckas med! Vad är det som gått tokigt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag ser alla andras tomater är de robusta o större. Fast de sått de flera veckor efter mig… Så anar att jag gjort något fel.Tomater går inte att misslyckas med! Vad är det som gått tokigt?
När jag ser alla andras tomater är de robusta o större. Fast de sått de flera veckor efter mig… Så anar att jag gjort något fel.
NejTål petunior en liten frostknäpp eller två
Välj penséer istället, de klarar det.Tål petunior en liten frostknäpp eller två
Välj och välj petuniorna har jag sått från frön och är nu mycket mycket trångboddaVälj penséer istället, de klarar det.
Tänkte att du var på väg att köpaVälj och välj petuniorna har jag sått från frön och är nu mycket mycket trångbodda
Nåt måste flytta ut snart
Nej jag har i vanlig ordning varit både trädgårdsoptimist och platsoptimistTänkte att du var på väg att köpa
Solbränd?Visa bifogad fil 115981
Vad kul att komma hem till gurkan efter att ha varit bortrest Bladen får vita fläckar, det sprider sig nedifrån och upp. Någon slags svamp? Ser inga skadedjur i alla fall.
Bladen är avlägsnade efter att bilden togs, finns det något mer jag kan göra? Är det värt att försöka ta en stickling från toppen eller kommer den också duka under? Lite högre upp växer flera gurkor
Solbränd?
Puh, det är ju i så fall enkelt åtgärdat. Och inte helt omöjligt med tanke på vädret på senaste. Förra sommarens planta stod inte mindre soligt, men reflekterande snö och låg sol kan säkert vara skurken nu Tack!@Vassi Säger som ovan, de ser rejält solskadade ut.