Jag har hört talas om det! Till nästa altan ska det testasDu vet att det finns skurborste med skaft va?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har hört talas om det! Till nästa altan ska det testasDu vet att det finns skurborste med skaft va?
Tror ni förresten jag ens behöver sätta dit sektionerna igen på ett par dagar?
Det ska ju vara som lägst 15 grader nattetid och redan klockan sju är det ju 25 grader i växthuset
Och värmeböljan ska hålla i sig minst en vecka ser det ut som
Ojämn vattning.Jag minns att många tomater sprack förra året och att det var för att jag gjorde något fel med vattningen...men jag minns inte vad
Ojämn vattning.
Bra att veta, tack blev inget sånt tack och lov. Ska säga åt henne att tänka på zonen när hon väljer trädJag rekommenderar inte Victoria... det är zon 3 och överlevde inte här (zon 4-5).
Jag skulle också vilja visa upp min trädgård någon gång, men då behöver det finnas något att se, inte bara kaos och spridda saker.Jag rekar inför nästa helgs Tusen trädgårdar, har varit på många trädgårdsrundor i trakten men inte just detta evenemang. Men detta år ska jag se om jag hittar något nytt och spännande ställe att besöka, när jag nu inte kom med på trädgårdsföreningens organiserade utflykt som också skulle varit nästa helg. Och dessutom så är det ju rosdagarna på Fredriksdal, har inte varit på dem heller sedan före pandemin. Mycket trädgårdsevenemang på en gång!
Ska ni besöka någon trädgård? Eller är det rent av någon som ska visa sin trädgård? Det är lite av en bucketlist-grej för mig, att våga visa upp min trädgård på ett sådant evenemang "någon gång", oklart när dock. Måste nog i alla fall vänta tills jag fått klart de nya dahliarabatterna (samt mördat ett tusental sniglar).
Vilken härlig färg@athena_arabians jag har jobb till dig! Vad kan detta vara för ros? Tror att jag stal den på en ödetomt som skulle jämnas med marken? Zon 5!
Visa bifogad fil 93831
Det bästa är om jorden aldrig torkar ut, det är när den gör det och man sedan vattnar som plantorna "överkompenserar" och suger i sig mer än de egentligen behöver.Aha, så kan det vara ja, det låter bekant! Jag brukar vattna på kvällarna, betyder det att jag borde vattna på morgonen istället?
Jag gick runt och fotade alla rosor som blommar just nu.. vilken lycka! Älskar juni så det gör ontVilken härlig färg
@athena_arabians jag har jobb till dig! Vad kan detta vara för ros? Tror att jag stal den på en ödetomt som skulle jämnas med marken? Zon 5!
Visa bifogad fil 93831
Beställningen på flora Linnea blev avstyrd i sista stund och istället kom det med 2 stackars Flammentanz från Blomsterlandet för det otroliga priset 50:-. En pinne med några små rötter bara, men de kändes stabila/friska och hade lite nya blad så tror de tar sig. @athena_arabians bör jag köra det här binab på dessa 2? Läste om det och såg att det stod det även verkar rotfrämjande jorden är näringsrik och halvlera så bör ta sig oavsett men tänker det vore bra om de får bästa förutsättningarna när de är så pytte...
I övrigt så har vi fått väldigt mycket mer ordning och nu är även jordgubbar planterade + en vit luktpion hyffsat dyngtrött efter att ha jobbat i denna hettan dock