Det finns mängder av spännande ryska och sibiriska tomatsorter som passar utmärkt för vårt klimat.
Denna är kanadensisk, lite samma breddgrad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns mängder av spännande ryska och sibiriska tomatsorter som passar utmärkt för vårt klimat.
Du sådde från frö? Jag är på bara den ens får tomater i juliOch @Snowball
Haha glömde visst den detaljen! Arctic Plenty heter den, busktomat.
Hade man bättre förutsättningar (typ växthus) hade den nog varit ännu tidigare. Dessa är i kruka på altan men hade liksom massa tomater redan innan de var omplanterade till sista krukan och utetemperaturen tillät att vi började härda dem
Men ja återstår att se hur smaken blir!
Finns det något sätt att skilja de tåliga och tidiga från de veka och sena på fröförpackningen tex. Mina jag har nu var sena förra året och jag misstänker att de tänker bli sena i år igen, men jag tänkte att alla sorter hade ungefär samma agenda.Det finns mängder av spännande ryska och sibiriska tomatsorter som passar utmärkt för vårt klimat.
Du sådde från frö? Jag är på bara den ens får tomater i juli
Sjung en psalm
Högt
Finns det något sätt att skilja de tåliga och tidiga från de veka och sena på fröförpackningen tex. Mina jag har nu var sena förra året och jag misstänker att de tänker bli sena i år igen, men jag tänkte att alla sorter hade ungefär samma agenda.
Mina morötter envisas med att gå i stock
Behöver dom mer vatten då kanske
De köldtåliga heter ofta något med siberian eller arctic.Finns det något sätt att skilja de tåliga och tidiga från de veka och sena på fröförpackningen tex. Mina jag har nu var sena förra året och jag misstänker att de tänker bli sena i år igen, men jag tänkte att alla sorter hade ungefär samma agenda.
Ah, fäster i minnet.De köldtåliga heter ofta något med siberian eller arctic.
Ah, fäster i minnet.
Fast är det någonstans det kan vara lite intressant att skrika på någon ingen annan ser, är det väl där?Jag kan nog inte skrika från kyrkogården, det kan bli lite sura miner då
De verkar så svåra att få tag i bara! Det är ju den där plantskolan i Finland som åker över någon gång per år bara. Jättekonstigt. Det var någon annan växt från öst jag ville ha och det var ju hopplöst. Verkar vara nästan samma lika med vår egna Balsgård, försökte få tag i rosenkvitten Rondo från Balsgård jättelänge innan jag till slut lyckades nappa ett exemplar (de ska ha extra stor frukt). Känns som att alla plantskolor här i staden från Plantagen till den obundna får sina grejor från samma plats. (hittat en utanför stan som har ett fantastiskt sortiment däremot, men då får man köra 40 minuter).Över lag är växter från öst köldtåliga och utmärkta för oss i Sverige. Det kommer många äppel- och päronträd från Finland-Baltikum-Ryssland som funkar även i högre odlingszoner. Jag har ett äpple och två päron som härstammar från öst och de har övervintrat mycket väl (planterades förra året).