Låt maskrosorna vara, eller ät up dem!
Maskrossirap är jättegott!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Maskrossirap är jättegott!
Det där hade du inte skrivit sist jag uppdaterade sidan, så det så! #tvåapåbollenMaskrossirap är jättegott!
Jadå, hela växten dessutom, även rötterna!Wo, visste inte ens att de var ätbara!
Stekta knoppar i smör, kanel och honung är underbart till lite vaniljglass.Wo, visste inte ens att de var ätbara!
Gul: Nattljus (tror den klarar halvskugga), vårkrage, gulltörel.Rensade klart lilla rabatten igår och well.. Den behöver ju fyllas på
Förra året fyllde jag med sommarblommor men det är inte hållbart i längden eftersom jag vill lägga tiden och utrymmet på grönsaksfröerna och dahliorna.
Har ni tips på perenner i gult/orange/vitt/grönt som vill stå i halvskugga och som antingen är enkla att så eller billiga att köpa?
Visa bifogad fil 90797
Det har med jordkvalitet? Hasselfors är inte ett alternativ, hur stor skillnad är det då på tex Weibulls, Ica och Granngårdens egna för en som bara hobbyodlar dahlior, luktärter, lite zucchini, gurka osv? Tar även emot andra tips!
Aha! Hittade en kruka med funkia som visst levde, jag minns inte om jag konstaterade den död förra året eller om jag bara är glömsk. Men den har visst lyckats få lite vatten på sig och se, där fanns ett skott.
Dvs, jag har gått plus idag så nu borde jag väl få köpa en tryckspruta från Gardena? Vill ha för att spraya växter med nässelvatten och ev nematoder. Köpte en billig tryckspruta förra året men har inte lyckats få den att spruta något vatten alls.
https://zeinaskitchen.se/hindbeh/Wo, visste inte ens att de var ätbara!
Jag har också i otalig veckor gått och grävt upp hinkvis med maskrosor i gräsmattan. Är det värt eller ogjort jobb om ett år?