Är det fuktigt? Annars kanske en ljusgul tok kan vara trevligt. Jag har en som ska blomma från maj till oktober och det säger man ju inte nej till.Kanske ska tillägga att huset är rosa men det känns helt klart som ett alternativ!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det fuktigt? Annars kanske en ljusgul tok kan vara trevligt. Jag har en som ska blomma från maj till oktober och det säger man ju inte nej till.Kanske ska tillägga att huset är rosa men det känns helt klart som ett alternativ!
Det har vi en bit bort redan, det är en trevlig buske!Är det fuktigt? Annars kanske en ljusgul tok kan vara trevligt. Jag har en som ska blomma från maj till oktober och det säger man ju inte nej till.
Ser spännande ut, vad ska det bli för något?Om man vill ge sig själv galopperande magsår kan man passa på att limma utomhus med stora svarta moln på himlen
Visa bifogad fil 90764
Om man vill ge sig själv galopperande magsår kan man passa på att limma utomhus med stora svarta moln på himlen
Visa bifogad fil 90764
Ser spännande ut, vad ska det bli för något?
Misstänker att det är en murarbalja som ska piffas till. Kommer bli skitsnyggt!Också nyfiken på vad det ska bli!
Helt korrekt. Mitt frenetiska Dahliashoppande har lett till en del platsbrist och stora krukor är ruskigt dyraMisstänker att det är en murarbalja som ska piffas till. Kommer bli skitsnyggt!
Vad fint det blev och kommer bli ändå lite finare med dahlior iHelt korrekt. Mitt frenetiska Dahliashoppande har lett till en del platsbrist och stora krukor är ruskigt dyra
Vi har en del murarbaljor kvar sedan huset byggdes till och mitt odlande behövde vara flyttbart så några av dem kommer nu få vara krukor istället.
Visa bifogad fil 90777
Den här rymmer 90l och ska gå husera 2 Café au Lait
Jag kommer ha mina dahlior i murarbaljor också, likadana som du har. Jag har dock inte orkat mig på att snygga till dem, men nu ångrar jag mig nästan. Skitsnyggt ju!Helt korrekt. Mitt frenetiska Dahliashoppande har lett till en del platsbrist och stora krukor är ruskigt dyra
Vi har en del murarbaljor kvar sedan huset byggdes till och mitt odlande behövde vara flyttbart så några av dem kommer nu få vara krukor istället.
Visa bifogad fil 90777
Nej, det får du inte. Men om du frågar markägaren?Undrar också var ni gör av allt er trädgårdsavfall. Vi har under våren varit till tippen med säkert snart 20 sopsäckar.... Barr, diverse ogräs, rönnskott, annat sly, kottar, klipp från buskar, eklöv etc etc.
Vår tomt gränsar till en allmännig (högst belägen och med massa sly och allmänt vildvuxet) Är bara vårt hus och kanske på sin höjd någon till på andra sidan berget som liksom har tillgång till den, då det är branta sluttningar åt andra håll. Men det är ju ingenstans där man är för det är ju så igenvuxet, som sagt. Det syns att någon av tidigare ägare har dumpat iaf visst trädgårdsavfall däruppe. Men det får man väl eg inte göra? Eller? Funderar annars om man kunde göra det mer strukturerat, typ göra som någon slags kompost så allt avfall kunde förmultna? Om det fungerar så. Om inte däruppe så på någon avskild plats på tomten kanske...
Ja, frågan är väl eg vad ni gör med ert trädgårdsavfall men också detta med kompst
Grenar o kvistar flisar jag eller lägger i ris-staket.Undrar också var ni gör av allt er trädgårdsavfall. Vi har under våren varit till tippen med säkert snart 10 sopsäckar.... Barr, diverse ogräs, rönnskott, annat sly, kottar, klipp från buskar, eklöv etc etc.
Vår tomt gränsar till en allmännig (högst belägen och med massa sly och allmänt vildvuxet) Är bara vårt hus och kanske på sin höjd någon till på andra sidan berget som liksom har tillgång till den, då det är branta sluttningar åt andra håll. Men det är ju ingenstans där man är för det är ju så igenvuxet, som sagt. Det syns att någon av tidigare ägare har dumpat iaf visst trädgårdsavfall däruppe. Men det får man väl eg inte göra? Eller? Funderar annars om man kunde göra det mer strukturerat, typ göra som någon slags kompost så allt avfall kunde förmultna? Om det fungerar så. Om inte däruppe så på någon avskild plats på tomten kanske... Men kan man då bara dumpa allt där? Röra runt ibland och sen förmultnar det?
Ja, frågan är väl eg vad ni gör med ert trädgårdsavfall men också detta med kompst
Vi låter maskrosorna vara. Ja, vi får maskrosor överallt, men i den stadsliknande miljö vi bor i behövs blommorna.Detta har plötsligt exploderat i en del av gräsmattan! Vad är det för nåt? Prästkrage eller ogräs? Lyckas inte identifiera det i appar.
Visa bifogad fil 90760
Jag har också i otalig veckor gått och grävt upp hinkvis med maskrosor i gräsmattan. Är det värt eller ogjort jobb om ett år?
Nej, det får du inte. Men om du frågar markägaren?
Jag har kompost i pallkragar. Sen tog platsen slut, så jag har en stor hög bredvid pallkragarna också
Helt korrekt. Mitt frenetiska Dahliashoppande har lett till en del platsbrist och stora krukor är ruskigt dyra
Visa bifogad fil 90777
Det skadar inte att fråga!Det är ju kommunens mark, så dom man frågar då antar jag? Annars har jag en ganska avskärmad del av trädgården bredvid ett förråd där jag kan ha egen kompost. Pallkrage var ju bra tänkte, men känns som det snabbt blir fullt som du säger
Så läckert! Jg hade tänkt göra något liknande till en kattlåda här i huset faktiskt. Bara köpa en större lagerbalja och klä in den snyggt! Kattlådor är ju så himla små, och oftast skitfula.Helt korrekt. Mitt frenetiska Dahliashoppande har lett till en del platsbrist och stora krukor är ruskigt dyra
Visa bifogad fil 90777
Låt maskrosorna vara, eller ät up dem!Detta har plötsligt exploderat i en del av gräsmattan! Vad är det för nåt? Prästkrage eller ogräs? Lyckas inte identifiera det i appar.
Visa bifogad fil 90760
Jag har också i otalig veckor gått och grävt upp hinkvis med maskrosor i gräsmattan. Är det värt eller ogjort jobb om ett år?