Så mysigt!Ja, gör gärna det! Även jag är begränsad av att odla på balkong, men det är ganska roligt att upptäcka vad som går att göra och att försöka maxa grönskan där. Mitt är väldigt mycket in process Visa bifogad fil 90649
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så mysigt!Ja, gör gärna det! Även jag är begränsad av att odla på balkong, men det är ganska roligt att upptäcka vad som går att göra och att försöka maxa grönskan där. Mitt är väldigt mycket in process Visa bifogad fil 90649
Ja det gick lite fort när jag skrev.Snokört är ettårig men frösår sig, bara så du inte blir besviken om den inte återkommer.
Det är verkligen väldigt brittiskt, jag saknar så en gräsmatta!Det brukar ju vara med liknande trädgårdar i Gardeners world, känns så typiskt brittiskt för mig.Finns verkligen många inspirerande front gardens och liknande med allt i krukor!
Eller huuur! Grannen har en spalje/ rutnät längs hela ena kortsidan med tillhörande små balkonglådor och krukor som kan hängas på olika nivåer. Mycket fint! Jag har satt kaprifolsticklingar som jag tänker med tiden ska täcka hela ena kortsidan med väldoft.Så mysigt!Odla på höjden är ju helt rätt väg att gå! Jag ska hänga upp korgar/krukor på stuprännan i år igen.
![]()
Åh så fint!Jag gav mig ut i regnet och gödslade för glatta livet med hönspellets, lätt nergrävt, annars gnäller sambon. Jag är nog lite knäpp som tycker det luktar gott.
Min stenrundel blommar fint
Lagerhäggen i mitten dock mådde inte bra av blåsten i vintras. Hoppas att de kala grenarna skjuter nya bladVisa bifogad fil 90703
Det låter som det kommer att bli så fint! Vad mycket kul du har framför dig.Här kommer det korta skurar och sen kommer solen igen, så ingen rotblötaDock ska det regna rätt mycket på lördag då jag planerar gräva klart diket och börja på grönsakslandet
Har fått tips av en granne på lottområdet, finns en trädgårdshandel utanför stan som tydligen har massa roligt,björnbär, fruktträd, rosor m.m. och riktigt bra kvalité + kunnig personalHon berättade också att rosor älskar jorden i området och har själv ett rosarium på sin lott, så fick lite tips
Lutar åt att det blir Frulingsduft som klätterros. Får vänta med att plantera till mitten av juni dock.
I slutet av maj så är det trädgårdsmarknad, ska höra mig för om nån kompis med bil ska dit, annars får jag väl sätta en liten vagn på cykeln eller nåtSka ha lite blommor till krukor och sånt, får se vad som blir. Vipphortensia har jag fått syn på, så läcker! Behöver dock nåt lägre också... lammöra och silverek + nåt blommande troligen.
Tack, hoppas detDet låter som det kommer att bli så fint! Vad mycket kul du har framför dig.![]()
Kanske en rosenspirea?Vår Buddleja davidii har gett upp i vinterså jag försöker komma på vad om kan bo där istället. Det är en soldränkt list vid husväggen. Buddlejan stod mellan Magnolia stellata (som inte är jättestor) och Maidens blush (som är ett monster på 2,5x2,5 m typ). Bakom finns även ett stuprör som vi vill komma åt att tömma vattenhink från (allt regnvatten samlas här!). Det som mått bäst där över lag är Allium och Flox, och Silverarv som även den är ett mindre monster under rosen.
Mamma tycket att det ska sättas en till vattentunna där för att samla ännu mer regnvatten
Jag vill ha något roligare! Men hjärnan står helt still växtmässigt just nu, den tänker bara på kyrkogårdar eftersom jag är mitt i min uppsats
Vad tycker ni att vi ska sätta där? Med tanke på tillgängligheten av stupröret är ju något som inte blir så stort som Buddleja att föredra, även om jag älskade hur den drog till sig fjärilar
![]()
Kanske ska tillägga att huset är rosaKanske en rosenspirea?Också fjärilsmagnet men lite mer lätthanterlig storlek och kan bli fint till de färgerna!
Vi gillar rosa!Kanske ska tillägga att huset är rosamen det känns helt klart som ett alternativ!