Suck ! Jag visste att det fanns en anledning till varför jag älskar dom men inte har några.Nej, den klarar absolut inte en svensk vinter ute och måste vinterförvaras frostfritt.
Ja ja,gör väl ett försök,tillsvidare får dom bli inne blommor.
Tack
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Suck ! Jag visste att det fanns en anledning till varför jag älskar dom men inte har några.Nej, den klarar absolut inte en svensk vinter ute och måste vinterförvaras frostfritt.
Men de är värt besväret. Jag impulshandlade 8 stycken förra året och så kompletterade jag med gladiolus. Det blev jättefint.Suck ! Jag visste att det fanns en anledning till varför jag älskar dom men inte har några.
Ja ja,gör väl ett försök,tillsvidare får dom bli inne blommor.
Tack
Jag har också köpt gladiolus,ska dom också grävas uppMen de är värt besväret. Jag impulshandlade 8 stycken förra året och så kompletterade jag med gladiolus. Det blev jättefint.
Nej då, de kan ligga kvar.Jag har också köpt gladiolus,ska dom också grävas upp
PS det är nu du ska ljuga...........
Ja, en säsong går bra.Nej då, de kan ligga kvar.
Nej då, de kan ligga kvar.
Lever dom bara en säsong eller överlever dom bara en vinter o sen måste upp, ja jag vet att frågorna är korkadeJa, en säsong går bra.
Du kan ta in krukan men se till att jorden inte är blöt så de ruttnar. Ställ den svalt.
Dagens läxa: Fråga innan man som idiot köper något. Fast jag har inte betalt skjortan för dom så får jag njuta en säsong så är det ok med mig.
Eller kan jag sätta dom i en kruka o ta in hela krukan till vintern? eller måste knölen upp utan jord?
Om du lämnar dem ute lever de en säsong . Vill du ha dem fler sommarsäsonger så får du curla med frostfritt vinterviste till dem.Lever dom bara en säsong eller överlever dom bara en vinter o sen måste upp, ja jag vet att frågorna är korkade
@Squie ... stadsodling? Kolonilott? Gerillaodling? Bryta upp parketten? Låt dig inte hindras av konventionella gränser - släpp lös din inre hortoman!
Som lägenhetsboende hann jag med att både odla tomater, ha blomlådor, kaprifol och diverse klätterväxter i urnor och flytta ut alla växter sommartid så man knappt fick plats själv + att kattlåda med tak fick fungera som piedestal, så viss kan man gå bananas även med en liten balkong.Alltså, det började barka iväg åt fanders förra året så det kom ett klagomål från han jag bor med... Det finns dock en plan till att använda väggarna på ett nytt sätt...men...får se hur det blir med det. Det kan inte bara vara funktionellt...det måste se bra ut också. Esteten i mig talar.
Själv sitter jag på jobbet och dividerar med mig själv, ska jag eller ska jag inte, ska jag eller ska jag inte? Jag har en kollega som kan hålla kollen om jag smiter ut en halvtimme, ska jag vänta tills jag slutar så hinner de stänga ...Jag sitter fortfarande på mina händer jag och jag tänker INTE åka till något Blomsterland eller annat ställe där man kan köpa frön på - så det så!!
Undrar om jag ska lämna tråden också...
Beslut beslut...Själv sitter jag på jobbet och dividerar med mig själv, ska jag eller ska jag inte, ska jag eller ska jag inte? Jag har en kollega som kan hålla kollen om jag smiter ut en halvtimme, ska jag vänta tills jag slutar så hinner de stänga ...