Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har också en Karen Blixen som är på vägDet är 18 grader i solen på husets södersida. Inte undra på att både perenner och rosor har vaknat. Rosen Karen Blixen har till och med påbörjat lövsprickning.
Rådjuren har ätit upp mina tulpaner som kommit upp på södersidan av huset . Får kolla resten av tomten imorgon när det är ljust när jag är hemma... Brukar inte ha så mycket problem med rådjur men ibland strosar de förbi och äter upp något.Jag har också en Karen Blixen som är på väg
Men undrar om den får vara ifred för rådjuren
De åt ju upp den i höstas men den verkar inte ha tagit skada av det
Om jag ser ett riktigt fint rådjurskid kan jag ju tänka att det är pga av mina folsyrerika tulpaner som den mår så bra...Rådjuren har ätit upp mina tulpaner som kommit upp på södersidan av huset . Får kolla resten av tomten imorgon när det är ljust när jag är hemma... Brukar inte ha så mycket problem med rådjur men ibland strosar de förbi och äter upp något.
Jag har ordentligt inhägnat som tur är ,men alla mina rosor har blad nu,helt sjukt, vad händer om det blir vinter nu? Blir det inga rosor i år då,eller börjar dom om igen i vår?Jag har också en Karen Blixen som är på väg
Men undrar om den får vara ifred för rådjuren
De åt ju upp den i höstas men den verkar inte ha tagit skada av det
Jag får nog hängna in mina också men ja vad händer med rosorna om det blir vinter nu I och för sig hade åtminstone jag en köldknäpp i maj någon gång förra året för då dog mina krukpotatisarJag har ordentligt inhägnat som tur är ,men alla mina rosor har blad nu,helt sjukt, vad händer om det blir vinter nu? Blir det inga rosor i år då,eller börjar dom om igen i vår?
Jag har ordentligt inhägnat som tur är ,men alla mina rosor har blad nu,helt sjukt, vad händer om det blir vinter nu? Blir det inga rosor i år då,eller börjar dom om igen i vår?
Angående gödning vet jag inte men håller de på att sätta frukt behöver de kanske liteFör ungefär 3 veckor sedan så planterade jag om 2 av tomatplantorna. Nu håller de på att sätta frukt. De sattes i grönsaksjord och fick även ca 1,5-2 dl pelleterad gödning, tror att det är kogödsel. När tror ni att jag behöver börja ge dem mer gödning än så??
Oj jag vet inte riktigt, någon gång i januari borde det ha varit iaf. För det var då jag tog död på deras föregångare med för mkt gödning.Angående gödning vet jag inte men håller de på att sätta frukt behöver de kanske lite
När satte du dom för att ha frukt på gång redan
De måste ha vuxit ruskigt fort. Mina två tomatplantor som är störst, sådde jag 21 december och de är bara i stadiet att de håller på att sätta blomknoppar.Oj jag vet inte riktigt, någon gång i januari borde det ha varit iaf. För det var då jag tog död på deras föregångare med för mkt gödning.
Därav att jag är lite försiktigare nu :P
Har ju ingen aning om hur länge 1,5 dl kan räcka....
Ja de är ganska tidiga. Jag kom ju hem från kanarieöarna 28 dec, några dagar efter det hade jag död på de gamla och sen måste det ha tagit minst en vecka innan dessa sattes i jord, antagligen typ två veckor. De står under en 400 w lampa med, så de får gott om ljus!De måste ha vuxit ruskigt fort. Mina två tomatplantor som är störst, sådde jag 21 december och de är bara i stadiet att de håller på att sätta blomknoppar.
Hur nära har du lampanJa de är ganska tidiga. Jag kom ju hem från kanarieöarna 28 dec, några dagar efter det hade jag död på de gamla och sen måste det ha tagit minst en vecka innan dessa sattes i jord, antagligen typ två veckor. De står under en 400 w lampa med, så de får gott om ljus!
Ungefär 50 cm, är växterna närmre så bränns deHur nära har du lampan