Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blir ibland dumsnål med trädgård och odling. Har kanske också svårt att skifta till att även detta område är okej att kosta pengar?Jag funderar på hur mycket pengar det egentligen är försvarbart att lägga på trädgård och odling som hobby, för egen del alltså. Ibland känner jag lite vånda över att det drar iväg.. Å andra sidan märkligt att jag behöver ha den här kampen med mig själv då jag en gång i tiden la ett antal tusen per månad, utan större reflektion, på hästar
Idag hoppas jag i alla fall att en del fröer som jag beställt ska anlända. Inser dock att jag missat köpa t.ex. bladpersilja så... en tur till Blomsterlandet kanske?
Defintivt, just de där man skulle sått tidigt men råkade glömma brukar gå jättebra!Är det någon som vet om det går att sälja plantor av kronärtskocka och paprika?
Frågan är ju om jag bara ska så till mig själv eller även till försäljning.
Paprika går kanon att sälja! Tror kronärtskocka kommer gå sämre. "alla" gillar paprika. Jag upplever att paprika, chili, tomat, gurka och basilika är extremt lättsålda. Aubergine, grönkål och liknande var svårsålda .Är det någon som vet om det går att sälja plantor av kronärtskocka och paprika?
Frågan är ju om jag bara ska så till mig själv eller även till försäljning.
Jag upplevde tomat som lite svårsålt förra året. Kanske sålde jag det på fel sätt eller fel pris.Paprika går kanon att sälja! Tror kronärtskocka kommer gå sämre. "alla" gillar paprika. Jag upplever att paprika, chili, tomat, gurka och basilika är extremt lättsålda. Aubergine, grönkål och liknande var svårsålda .
Jag utgår bara från mig själv, jag har sålt växter i två-tre år, tomat var första gången förra året. Jag hade MÄNGDER, jag fick nästan inte några kvar till mig själv alla mina plantor kostade 20kr/st eller 3 för 50. Utom gurka, dom tog jag mer betalt för tror jag.Jag upplevde tomat som lite svårsålt förra året. Kanske sålde jag det på fel sätt eller fel pris.
Hur stora tomatplantor hade du då? Var det små enmånadersplantor eller plantor som hunnit växa till sig och få blomknoppar?Jag utgår bara från mig själv, jag har sålt växter i två-tre år, tomat var första gången förra året. Jag hade MÄNGDER, jag fick nästan inte några kvar till mig själv alla mina plantor kostade 20kr/st eller 3 för 50. Utom gurka, dom tog jag mer betalt för tror jag.
Små. Jag behöll dock samma pris oavsett storlek, så en del hade nog blivit så stora att dom hade knoppar.Hur stora tomatplantor hade du då? Var det små enmånadersplantor eller plantor som hunnit växa till sig och få blomknoppar?
Det beror så mycket på vad de andra säljarna har, när jag sålt på trädgårdsföreningens växtmarknader har udda grejer gått absolut bäst.Jag upplevde tomat som lite svårsålt förra året. Kanske sålde jag det på fel sätt eller fel pris.
Alltså NEJ!
Jag hittade just ytterligare en sida med massor fröer! De har dessutom rabatt nu!
Jag vill ju inte vara ensam i fördärvet, så därför delar jag med mig av en länk!
https://gardenseedsmarket.com/groensaksfroeer/