Och det här var en före-bild (alltså verkligen ingen förebild... ):
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På grund av alla dessa trädgårdsbilder på sociala medier kände jag mig tvungen att börja idag också! Jag hämtade en hink jord från växthuset!Tog tag i projekt "städa upp misskötta rabatter" idag. SÅ nöjd med vår insats !
Visa bifogad fil 67174
Så mycket snö kvar.....På grund av alla dessa trädgårdsbilder på sociala medier kände jag mig tvungen att börja idag också! Jag hämtade en hink jord från växthuset!
Visa bifogad fil 67177
Haha hälften har redan försvunnit!Så mycket snö kvar.....
Tog tag i projekt "städa upp misskötta rabatter" idag. SÅ nöjd med vår insats !
Visa bifogad fil 67174
exakt sådär såg vår försummade rabatt också ut innan dottern tog tag i den förra sommaren...Och det här var en före-bild (alltså verkligen ingen förebild... ):
Visa bifogad fil 67176
Ja, det var rätt bedrövligt... Men det känns riktigt bra att ha städat upp den, och att ha lagt markduk och täckbark så det inte blir en massa ogräs igen !exakt sådär såg vår försummade rabatt också ut innan dottern tog tag i den förra sommaren...
Se där !Och nu har @bettysmatte kostat mig flera 100, ett pyttelitet o snabbt besök på Lidl o Jem o fix och vips så har jag stoooooooooooora nya blomkrukor,magnolia träd,penseer, knäbräda och en planterare.
Tror att de mest delar sig? Men väldigt små lökar kan ju för all del följa med jord och bli kvar där om man lägger jorden utanför, på gräset?Apropå krokus, hur sprider de sig? Kan de på nåt sätt självså sig i gräsmattan? Vi gjorde om en försummad rabatt förra året, där det alltid varit en hel del krokus. Nu plötsligt är det en massa krokusar i gräsmattan utanför rabatten.
Kan de på något sätt ha följt med ogräset som rensades bort från rabatten? Borde man inte ha sett eventuella lökar? Eller kan de vara så små att man missar dem?
Ja sådär ska det se ut!Bild från grannbyn igår kväll (16 grader)
Visa bifogad fil 67185
Ja de frösår sig med vinden, det har kanske blåst åt det hållet? Men lökarna är rätt pluttiga så mest troligt kanske att ni tappat några i gräset.Apropå krokus, hur sprider de sig? Kan de på nåt sätt självså sig i gräsmattan? Vi gjorde om en försummad rabatt förra året, där det alltid varit en hel del krokus. Nu plötsligt är det en massa krokusar i gräsmattan utanför rabatten.
Kan de på något sätt ha följt med ogräset som rensades bort från rabatten? Borde man inte ha sett eventuella lökar? Eller kan de vara så små att man missar dem?