Trädgård 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och det här var en före-bild (alltså verkligen ingen förebild... :D ):
20210401_123508.webp
 
Och nu har @bettysmatte kostat mig flera 100, ett pyttelitet o snabbt besök på Lidl o Jem o fix och vips så har jag stoooooooooooora nya blomkrukor,magnolia träd,penseer, knäbräda och en planterare.
Se där :up: :D !

Jag ska fortfarande räkna ut vad vi ska ha för spännande i krukor i rabatten i sommar. Blommor, örter, jordgubbar? Får fundera :) ! Men det är SKÖNT att vad den än blir, så blir det något vi bara planterar och vattnar - INGET ogräs :banana:!!
 
Apropå krokus, hur sprider de sig? Kan de på nåt sätt självså sig i gräsmattan? Vi gjorde om en försummad rabatt förra året, där det alltid varit en hel del krokus. Nu plötsligt är det en massa krokusar i gräsmattan utanför rabatten.
Kan de på något sätt ha följt med ogräset som rensades bort från rabatten? Borde man inte ha sett eventuella lökar? Eller kan de vara så små att man missar dem?
Tror att de mest delar sig? Men väldigt små lökar kan ju för all del följa med jord och bli kvar där om man lägger jorden utanför, på gräset?

Scilla frösår sig, det vet jag. Och även porslinshyacint. Men krokus är jag mer osäker på-
 
Apropå krokus, hur sprider de sig? Kan de på nåt sätt självså sig i gräsmattan? Vi gjorde om en försummad rabatt förra året, där det alltid varit en hel del krokus. Nu plötsligt är det en massa krokusar i gräsmattan utanför rabatten.
Kan de på något sätt ha följt med ogräset som rensades bort från rabatten? Borde man inte ha sett eventuella lökar? Eller kan de vara så små att man missar dem?
Ja de frösår sig med vinden, det har kanske blåst åt det hållet? Men lökarna är rätt pluttiga så mest troligt kanske att ni tappat några i gräset. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp