Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte alls orättvist eller såJag kastar bara ut fröer och får massor med vallmo. Dock är pionvallmo något kinkigare än vanliga.
Förra årets pallkrage. Jag tänkte att vallmo skulle komplettera mina purjolökar, men dom tog över totalt.
Visa bifogad fil 67152
Jag kastar bara ut fröer och får massor med vallmo. Dock är pionvallmo något kinkigare än vanliga.
Förra årets pallkrage. Jag tänkte att vallmo skulle komplettera mina purjolökar, men dom tog över totalt.
Visa bifogad fil 67152
Jag har ett Transparent Blanche som är ett par år gammalt. Jag har vårdat det ömt och vattnat flitigt om sommaren. Jag älskar att ta ett TB direkt från trädet och mumsa i mig. Har längtat efter dagen när det ska börja ge frukt.
Tittade till det nyss och blev lite fundersam för knopparna ser inte ut att ha svällt alls. Krafsade vid roten och mycket riktigt så ramlar det omkull.
SORKDJÄVLARNA har satt i sig det under vintern.
Rusade bort till de två andra som jag satt närmare bäcken och de ser ut att sitta fast.
Enda skillnaden är att de där två har jag pepprat med allium i planteringsgropen. När jag satte Transparent-trädet tänkte jag inte så långt.
Nu får jag spara ihop till ett nytt träd och armera alltihop med mängder av allium.
Jag HATAR sork!
Jag har försökt tidigare. På gården satte jag ofantliga mängder påskliljor runt ett träd. I förvissnignen att sork inte gillar påskliljor.Så jäkla tråkigt! Råkade ut för samma med det fina familjeträdet vi fick när vi flyttade in i huset Nästa träd fick en väldigt massa hönsnät runt rotklumpen när jag planterade det, har i alla fall hjälpt ett par år.
Jag har försökt tidigare. På gården satte jag ofantliga mängder påskliljor runt ett träd. I förvissnignen att sork inte gillar påskliljor.
På våren kom det upp påskliljor på de mest oväntade ställen. Och trädet lutade. De djävlarna hade helt enkelt burit iväg lökarna
Ska investera i kycklingnät också. Kycklingnät och allium ska väl åtminstone orsaka dem lite besvär..... Om inte annat så blir det jobbigt att flytta lökar genom nätet.
Det är KRIG!
Låna min hund. Hon äter sorkarJag har försökt tidigare. På gården satte jag ofantliga mängder påskliljor runt ett träd. I förvissnignen att sork inte gillar påskliljor.
På våren kom det upp påskliljor på de mest oväntade ställen. Och trädet lutade. De djävlarna hade helt enkelt burit iväg lökarna
Ska investera i kycklingnät också. Kycklingnät och allium ska väl åtminstone orsaka dem lite besvär..... Om inte annat så blir det jobbigt att flytta lökar genom nätet.
Det är KRIG!
Det är dax att träna Torsten i sork-jaktJag har försökt tidigare. På gården satte jag ofantliga mängder påskliljor runt ett träd. I förvissnignen att sork inte gillar påskliljor.
Det är KRIG!
Jag förstår inte vad du pratar om. Ser du inte mina ståtliga, skördeklara purjolök på bilden?Det där när man försöker sig på lite "samplantering" och det slutar med att man kväver grönsaken...
Hur lång tid tog det? Jag satte mina i lördags men hittills har inget häntHar nu följt Cecilias luktärts-"recept" och för första gången har de kommit upp. Och växer helgalet
Jodå. Men vintertid är de under snön och gräver underjordiska gångar. Lite svårjagat.Jagar inte katterna sorkar? Min pappas katt var en djävul på sork. Hon var en lust mördare som lämnade bitar här och var. Min erfarenhet är att katter gillar att döda (och äta) sork
Jodå. Men vintertid är de under snön och gräver underjordiska gångar. Lite svårjagat.
Dessutom tror jag att sork förökar sig värre än kaniner....
Det uppenbara svaret är... FLER KATTER