Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jättelätt! Klipp ner blommorna så du har så lite grönt som möjligt med (blir beskt annars). Ta lika delar blommor, vatten och socker. T.ex. 5 dl blommor, 5 dl socker, 5 dl vatten. Ha i 5-10 blåbär för en riktigt lila färg. Koka upp allting, låt koka ca 10 min. Sila av blommorna. Om konsistensen är väldigt rinnig, koka upp igen och låt koka 10-15 min till. Konsistensen blir trögare när den kallnat så koka inte allt för länge.Är det svårt? Här har de redan börjat blomma över
Köpte en expanderbar vattenslang för drygt en månad sen och har vattnat med den varje dag i kanske tre veckor men nu släppte fästet och den har dessutom spruckit
Ska de verkligen inte hålla längre än så Tror märket var Hozelock
Ja de måste ju tåla att man drar lite i dom det är liksom en slangDen ska hålla betydligt längre... jag har en billig no-name från typ Rusta eller Dollarstore som hållit i tre säsonger och jag har inte varit ett dugg rädd om den. Reklamera säger jag.
Spännande! Måste prova dettaJättelätt! Klipp ner blommorna så du har så lite grönt som möjligt med (blir beskt annars). Ta lika delar blommor, vatten och socker. T.ex. 5 dl blommor, 5 dl socker, 5 dl vatten. Ha i 5-10 blåbär för en riktigt lila färg. Koka upp allting, låt koka ca 10 min. Sila av blommorna. Om konsistensen är väldigt rinnig, koka upp igen och låt koka 10-15 min till. Konsistensen blir trögare när den kallnat så koka inte allt för länge.
Man kan också göra saft på dem.
Sirapen smakar viol!
Visa bifogad fil 71498
Lila är syren, ljusrosa är rabarber!
Jag köpte en I ullared (129kr) haft den några mån,kör över den dagligen i princip,den lever oxå.Reklamera!Köpte en expanderbar vattenslang för drygt en månad sen och har vattnat med den varje dag i kanske tre veckor men nu släppte fästet och den har dessutom spruckit
Ska de verkligen inte hålla längre än så Tror märket var Hozelock
Varit till mamma och "stulit" småplantor. Vita smultron och mörklila akleja
Såg också en mörklila idag bland lite jordhögar och perenner jag grävde upp ur rabatten förra året. Så himla fin!Varit till mamma och "stulit" småplantor. Vita smultron och mörklila akleja
ALLT blommar och växer fantastiskt i år. Utom blåbären i skogen. Knappt sett en enda blomknopp.Visa bifogad fil 71512
Dagens trädgårdsbild. Jag gör ingenting för dessa strandirisar. De fanns där sedan förr och växer rakt i gräset invid "dammen" (en stor grop som fylls med vatten vid nederbörd och sedan sinar). De har nog aldrig blommat så mycket som de gör i år, och jag tror det gäller syrenerna också. Någon mer som upplever ovanligt riklig blomning nu?
Kan man använda gräsklipp (från vanlig gräsmatta) till att kupa potatis med? Eller blir det risk för mögel...?
Hur säljer du dem? Krukade eller barrotade?Inser att jag (som vanligt) har för mycket jordgubbsplant och har därmed satt ut en annons i en lokal facebookgrupp. tog ca 2 minuter så kom första pm'et. de brukar gå åt som smör i solsken mina plantor
Barrotade. Aldrig i livet att jag står och krukar 140 plant som jag har över i år, vilket ändå är avsevärt mindre än jag brukar ha...Hur säljer du dem? Krukade eller barrotade?