Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar sorten 'Toscana'. God smak och vacker färg.Även här är jordgubbarna gröna och fina. Skulle vilja få tag på någon sort med rosa blommor. Någon som kan rekommendera?
Jag har både gula o röda,hur tar man frö från dom? Så kanske jag kan så några i Skånehuset.Hur var det - ville nån ha frön från gullviva?
PMa innan jag kör av allt med gräsklipparen.
Plocka fröhusen. Du behöver inte rensa så noga.Jag har både gula o röda,hur tar man frö från dom? Så kanske jag kan så några i Skånehuset.
De lär inte hinna nå full storlek? Men gör det något? små delikatessmorötter och dito rödbetor - bägge med en klick smör är ju jättegottKan man så morot och rödbeta nu eller är det försent och lönlöst?
Sådde en del i pallkrage men bara kanske 1/10 har grott. Var gamla fröer så kanske därför. Men funderar på om det är värt att peta ner lite fler (nya) frön
Kan man så morot och rödbeta nu eller är det försent och lönlöst?
Sådde en del i pallkrage men bara kanske 1/10 har grott. Var gamla fröer så kanske därför. Men funderar på om det är värt att peta ner lite fler (nya) frön
De lär inte hinna nå full storlek? Men gör det något? små delikatessmorötter och dito rödbetor - bägge med en klick smör är ju jättegott
(Blasten är ju också god när den är späd)
Beror på var i landet du befinner dig! Här i Östergötland går det att så nu och få full storlek till hösten utan problem.
Stockholms län (zon 2) så låter inte omöjligt då!