På våren eller efter blomning, Vårblommande växter är bra att flytta runt, plantera, dela osv på hösten medan höstblommande växter mår bäst av att störas på våren. Generellt regel.När är bäst att dela höstaster
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På våren eller efter blomning, Vårblommande växter är bra att flytta runt, plantera, dela osv på hösten medan höstblommande växter mår bäst av att störas på våren. Generellt regel.När är bäst att dela höstaster
Åh det blir Lidl nästa vecka hör jag! Eller har dom lokala skillnader?Ojojoj, inget Lidl nästa vecka man blir attackerad av blomlökar garanterat.
Du behöver inte ens gå hemifrån för att bli attackerad av växter alltsåDet jag trodde var självsådd pumpa är självsådd squash och nu börjar den ge frukt.
Vad som verkligen förvånar mig är dock att jag för andra året har tomatplantor i ett par pallkragar, jag har inte satt eller sått några tomater där på tre år.
Nä, räcker med att öppna dörren!Du behöver inte ens gå hemifrån för att bli attackerad av växter alltså
No probs, just Lidl sätter jag inte min fot på...Ojojoj, inget Lidl nästa vecka man blir attackerad av blomlökar garanterat.
Dom dyker upp ändå jag hade en tomatplanta i rosenrabatten och där har jag aldrig satt någon tomatDet jag trodde var självsådd pumpa är självsådd squash och nu börjar den ge frukt.
Vad som verkligen förvånar mig är dock att jag för andra året har tomatplantor i ett par pallkragar, jag har inte satt eller sått några tomater där på tre år.
Och jag ska till jem & fix för att köpa annat om jag bara får upp bakluckan på bilen som gått i baklåsOch nu kom reklamen o även Jem&fix har lökar för bara 39kr,aja ja aj!
Det blir en dyr vecka
Haha. Sådär länge får Märta inte vara kvar på plantorna härJag har plockat några ärtskidor av ’Märta’ och ärtorna inuti var prickiga
Ska de vara det eller har de fått någon svampsjukdom
Kollade på Impectas hemsida och de fröerna var prickiga så de ska kanske vara så
Visa bifogad fil 56484
Ska man såga denIdag har jag sågat syréner. Det är verkligen den sämsta delen med att ha syrénhäck
Om den är på väg genom staketet så måste manSka man såga den
Jag tog ner staketet jagOm den är på väg genom staketet så måste man
Vi har skolgård på två av fyra sidor...Jag tog ner staketet jag
Men den gränsar ju till min hage och hästarna har inte klagat så
Då hade jag låtit växa vilt.Vi har skolgård på två av fyra sidor...
Jag har plockat några ärtskidor av ’Märta’ och ärtorna inuti var prickiga
Ska de vara det eller har de fått någon svampsjukdom
Kollade på Impectas hemsida och de fröerna var prickiga så de ska kanske vara så
Visa bifogad fil 56484
Jaha, typiskt migHaha. Sådär länge får Märta inte vara kvar på plantorna här
Jag går och snacksar innan de ens hunnit lbi några riktiga ärtor.Tycker skidorna är godast. Både råa och lätt kokta.
Brukar spara några skidor till utsäde men har noginte kollat så noga på dem. De är ju torra när jag tar fram dem nästa år.