Trädgård 2020, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ojojoj, inget Lidl nästa vecka man blir attackerad av blomlökar garanterat.
Åh det blir Lidl nästa vecka hör jag! Eller har dom lokala skillnader?

Idag blev det skörd igen, jag är ganska mallig över hur bra squashen växer trots att den får klara sig själv. Gul squash, chorizo och blandad lök- omelett blev dagens middag :d
20200829.jpg
 
Det jag trodde var självsådd pumpa är självsådd squash och nu börjar den ge frukt. :up:

Vad som verkligen förvånar mig är dock att jag för andra året har tomatplantor i ett par pallkragar, jag har inte satt eller sått några tomater där på tre år. :confused:
Dom dyker upp ändå jag hade en tomatplanta i rosenrabatten och där har jag aldrig satt någon tomat :)
 
Och nu kom reklamen o även Jem&fix har lökar för bara 39kr,aja ja aj! 🙈
Det blir en dyr vecka
Och jag ska till jem & fix för att köpa annat :nailbiting: om jag bara får upp bakluckan på bilen som gått i baklås :cautious:
Jag var på jem & fix igår faktiskt för enligt hemsidan hade de klematis i min butik men se det stämde inte för alla klematisen var slut :(
 
Jag har plockat några ärtskidor av ’Märta’ och ärtorna inuti var prickiga

Ska de vara det eller har de fått någon svampsjukdom :confused:

Kollade på Impectas hemsida och de fröerna var prickiga så de ska kanske vara så :p

55935C68-69BC-4AAA-B9B0-03791FAD950D.webp
 
Jag har plockat några ärtskidor av ’Märta’ och ärtorna inuti var prickiga

Ska de vara det eller har de fått någon svampsjukdom :confused:

Kollade på Impectas hemsida och de fröerna var prickiga så de ska kanske vara så :p

Visa bifogad fil 56484
Haha. Sådär länge får Märta inte vara kvar på plantorna här :D

Jag går och snacksar innan de ens hunnit lbi några riktiga ärtor.Tycker skidorna är godast. Både råa och lätt kokta.

Brukar spara några skidor till utsäde men har noginte kollat så noga på dem. De är ju torra när jag tar fram dem nästa år.
 
Jag har plockat några ärtskidor av ’Märta’ och ärtorna inuti var prickiga

Ska de vara det eller har de fått någon svampsjukdom :confused:

Kollade på Impectas hemsida och de fröerna var prickiga så de ska kanske vara så :p

Visa bifogad fil 56484

Mina som jag börjat spara till utsäde är torrare/skrumpnare men har också små prickar, inget jag hade lagt märke till om jag inte tittat efter särskilt nu men jag kan inte tänka mig att det är något att oroa sig för. Jämförde med Lokförare Bergfält och jag tycker där var lite småprickar också men möjligen fler på Märta.
 
Haha. Sådär länge får Märta inte vara kvar på plantorna här :D

Jag går och snacksar innan de ens hunnit lbi några riktiga ärtor.Tycker skidorna är godast. Både råa och lätt kokta.

Brukar spara några skidor till utsäde men har noginte kollat så noga på dem. De är ju torra när jag tar fram dem nästa år.
Jaha, typiskt mig :D

Har haft fullt upp att ta hand om alla zucchini, gurkor, tomater, sallad, paprikor och zucchini igen så liksom tänkt att dessa tar jag hand om senare :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 089
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 745
Senast: sjoberga
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 522
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp