Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aroma, bästa äpplet!Vi har köpt en sommarstuga! Så jag kommer hänga en del i denna tråden.
Tomten är inte så stor men runt 750kvm så lite plats finns det för planteringar! Jag har aldrig haft trädgård innan så kommer säker göra en massa konstigheter och felaktigheter men tänker att förr eller senare växer väl nåt upp iaf.
vi ska börja med att plocka ner 3 träd och ett par taggiga buskar. Sen ska det planteras en hel del till våren! Plommonträd och körsbärsträd finns och kommer behållas!
Visionen för trädgården är att den ska vara ätbar och vacker, inget förutom rosor får vara taggigt.
Äppelträd Aroma, röda vinbär, sommarhallon, rabarber och jordgubbar är väl prio när våren kommer!
Ja man kan aldrig ha för många scillorJag har planterat rosa scillor under äppleträdet idag! Drivor av scillor under träd är så intensivt förknippat med våren för mig, och rosa såna har jag aldrig sett förut. Nu börjar jag fundera på om jag köpte lite för få lökar. Borde jag shoppa ännu fler?
Såklart du bordeJag har planterat rosa scillor under äppleträdet idag! Drivor av scillor under träd är så intensivt förknippat med våren för mig, och rosa såna har jag aldrig sett förut. Nu börjar jag fundera på om jag köpte lite för få lökar. Borde jag shoppa ännu fler?
Såklart du borde
Ni ger så himla bra råd hörni, här ska shoppas fler scillor!Ja man kan aldrig ha för många scillor
Både och, hade jag tänkt mig. Men återstår att smaka på fröna.Ska du plantera nya eller ska de ätas?
Fint pollinerad!Första majskolvenVisa bifogad fil 56893
Åh nej ,måste jag pilla ut dom? Varför?
Och där kom svaret,kan jag lämna dom åt sitt öde om dom ska få vara fågelmat?Både och, hade jag tänkt mig. Men återstår att smaka på fröna.
scilla har en tendens att föröka sig alldeles på egen hand. Du börjar md några stycken. Fem år senare är hela gräsmatan fullJag har planterat rosa scillor under äppleträdet idag! Drivor av scillor under träd är så intensivt förknippat med våren för mig, och rosa såna har jag aldrig sett förut. Nu börjar jag fundera på om jag köpte lite för få lökar. Borde jag shoppa ännu fler?