Vi är nybörjare vad gäller odling. Hade ett stort land i trädgården när vi köpte huset som var helt igenvuxet så vi fräste upp det och sådde gräsmatta. Ångrar det idag såklart (9 år senare) men när man var 23 och med en liten bebis fanns det andra prioriteringar helt enkelt. Nu är barnen lite större och gräsmattan går åt till studsmatta och fotbollsspelande. Så mitt land får nog tyvärr vänta ett par år till.
Men vi har några pallkragar och lite annat som man får nöja sig med sålänge.
Har ni några tips på bra saker att odla i pallkragar? (har 7 stycken).
En brukar jag ha krasse och luktärtor i, älskar dem! Och de växer upp fint mot ett armeringsnät mot grannen. Och två är vigda till jordgubbar.
Har provat potatis, gurka, zucchini, sallad, lök. Potatis och gurka blir det i år igen. Om jag inte sätter potatisen i hinkar i stället. Zucchini är roligt, men vi använder det inte speciellt mycket. Löken gick dåligt. Vet inte vad jag gjorde för fel (purjo) men de blev himla små. Sallad är kul men drar till sig sniglar. Ruccola blir det småhål i. Vet inte vilket djur det är som gör dem.
Men vi har några pallkragar och lite annat som man får nöja sig med sålänge.
Har ni några tips på bra saker att odla i pallkragar? (har 7 stycken).
En brukar jag ha krasse och luktärtor i, älskar dem! Och de växer upp fint mot ett armeringsnät mot grannen. Och två är vigda till jordgubbar.
Har provat potatis, gurka, zucchini, sallad, lök. Potatis och gurka blir det i år igen. Om jag inte sätter potatisen i hinkar i stället. Zucchini är roligt, men vi använder det inte speciellt mycket. Löken gick dåligt. Vet inte vad jag gjorde för fel (purjo) men de blev himla små. Sallad är kul men drar till sig sniglar. Ruccola blir det småhål i. Vet inte vilket djur det är som gör dem.