Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
beror möjligen på vad du tänkt odla för någotBor i zon IV och har inte satt ett frö än. Det är inte för sent än va?
Mvh får aldrig ändan ur
Ska så allt möjligt.beror möjligen på vad du tänkt odla för något
jag bor på gränsen mellan zon 2-3 typ och jag har inte heller sått något.
Däremot har jag ÄNTLIGEN fått loss tummen och skördat förra årets morötter idag! Det var en trevlig överraskning att de mådde alldeles utmärkt! Så, mitt tilltugg till dagens mello var nyskördade morötter i alla färger, med tortilla-dipsås! Inte ett enda popcorn, inget annat heller! MUMS!!
Visa bifogad fil 25507
Nu vet jag inte var du bor, men skär för allt i världen inte när saven börjar stiga för den kan blöda ihjäl, den kan blöda i veckor! Jag har glömt bort att skära mina och nu tror jag det är för sent om det inte blir kallt igen.Fick en vindruveplanta av mamma i somras. Idag berättade hon att jag ska klippa lite i den på vintern. Någon som vet hur jag ska tänka när jag beskär?
Ska så allt möjligt.
Melon, majs, gurka, tomat, paprika, kryddor.
Nu vet jag inte var du bor, men skär för allt i världen inte när saven börjar stiga för den kan blöda ihjäl, den kan blöda i veckor! Jag har glömt bort att skära mina och nu tror jag det är för sent om det inte blir kallt igen.
Ingen fara, det står väll fö på påsarna när de ska sås? Den enda jag skulle skynda på är paprikan de kan ta långtid på sig, tomat brukar jag så i mars melon, gurka och majs i april, maj.Ska så allt möjligt.
Melon, majs, gurka, tomat, paprika, kryddor.
Ja vänder man dem upp och ner blir många modeller till bra odlingskärl. De saknar ju botten så vatten blir inte stående. Perfekt till tex ett kryddland!Fälgar?
Ok, helt nytt för mig. Har du någon bild?Ja vänder man dem upp och ner blir många modeller till bra odlingskärl. De saknar ju botten så vatten blir inte stående. Perfekt till tex ett kryddland!
Kan fota mammas kryddland nästa gång jag är där! På en gammal gård finns det alltid gamla grejer som kan återanvändas om man är lite påhittig.Ok, helt nytt för mig. Har du någon bild?
Ah, du menar traktorfälg och inte bilfälg?Kan fota mammas kryddland nästa gång jag är där! På en gammal gård finns det alltid gamla grejer som kan återanvändas om man är lite påhittig.
Nej bilfälg går också, ekrarna brukar ju sitta "ytterst" och upp och ner hamnar de mot marken. Så det blir som en kruka med ekrar till botten. Man kan ju lägga markduk om man vill under.Ah, du menar traktorfälg och inte bilfälg?
Etanol, varför?Idag har även jag satt lite frön!
Dvärgtomat, 2 st paprika, 2 st passionsfrukt, 2 olika sallader, kinesisk gräslök, dill och en rödlök. Jag vill ju se lite om det fungerade att diska krukorna och sedan ha etanol i dem innan jag sätter "massor" frön. Bara diska verkade ju inte fungera.
Sedan så har jag beställt sammetsbananfrön och även honungsmelon!
Jag har en hel del kvar att sätta, men vet inte riktigt vart jag ska göra det, min partner kommer tröttna på mig rejält om jag tar och förvandlar hela lägenheten till en djungel igen
Det kommer ju hända ändå, men jag måste jobba upp till det lite
Mer tomat, massor mer lök såklart och mer sallad.
Sedan såklart bananen, melonen och butternut pumpan måste jag plantera med. Men pumpan skulle inte planteras förens i mars tydligen.
Nu kanske man inte äter så mycket av sitt eget odlade men, jag skulle fundera lite på vad fälgen innehåller och vart den varit innan jag använde den. Bildäck, asfalt och bromsbelägg innehåller alla möjliga rätt obehagliga ämnen.Nej bilfälg går också, ekrarna brukar ju sitta "ytterst" och upp och ner hamnar de mot marken. Så det blir som en kruka med ekrar till botten. Man kan ju lägga markduk om man vill under.
Det var vad en person med blomsteraffär sa till mig att jag var tvungen att göra för att se till att inte sorgmyggorna skulle överleva!Etanol, varför?