Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De mognar nog. Frosten kommer ju inte än på länge!Även jag har en rejäl skog med tomater... Tigerella både blommar och har frukter men ska de hinna mogna? Finns två frukter på Marmande och mängder med blommor.
Odlar bara dessa två men nästa år vill jag ha fler små tomater i olika färger, fler biff och kanske sorter med lång hållbarhet och de där som är särskilt bra till pastasås. Kanske några i tråden är intresserade av fröbyten? Även chili, där vill jag odla sorter med olika smaker och inte bara olika styrka. Inte avskräckt trots att det just nu bara är en frukt på 6-7 plantor.
Alltså, hysteriskt snyggt! Älskar sådana mönster!
Känner ändå hopp om jag hade haft växthus. I mammas börjar man kunna plocka tomater och chili och det finns en mängd paprikor som är riktigt stora nu. Så jag hoppas det står någon form av växthus här nästa år...De mognar nog. Frosten kommer ju inte än på länge!
Vi verkar vara många med gröna tomater.
Det enda som mognar i växttunneln är gurka. Delistar levererar till både mig, avkommans hushåll och vänner.
Äppelgurkan blommar som en tokig men har ännu inga frukter. Hela stammen är som en gul girlang.
De mognar nog. Frosten kommer ju inte än på länge!
Vi verkar vara många med gröna tomater.
jajaja.Jag har kunnat skörda en del tomater, i princip alla hämtade från växthuset - någon gul bifftomat, enstaka röda Shirley, flera gula små tomater Ildi, några små röda Wilma. Men det vankas mer! Trodde mina små söta vinbärstomater skulle bli klara tidigare för att de är så yttepyttesmå så de behöver inte lägga tid på den tillväxten. Men de har också varit gröna hittills.
jajaja.
Zon I och växthus.
Jag hade samma erfarenhet här om dagen. Så jag köpte bara det jag skulle och inga växter alls.Var till GG i den lilla staden idag. Hundkexen var nämligen slut hemma...
Tog en titt på plantorna som dom reade ut och döm om min förvåning när ingen av dom ville följa med hem Vad hände där liksom
Fick plockat in några 100&1000. Hittills kan jag rekommendera dem. de verkar ge många (no shit Sherlock), söta, små tomater.
De bakersta är andra sorter. Visa bifogad fil 34116
Mina hallon för en tynande tillvaro. Det vete fasen vad jag ska göra med dem.Alltså. Året hallonskott
Mins hallon har gått crazy. Skotten är typ 1,50 höga och är ÖVERALLT: Jag har rotsott i gräsmattan typ 5-6 meter från hallonbuskarna.
Det är gott om hallon i år och de är jättestora.
Kommer att bli ett rejält jobb att rensa ur hallonhäcken från överflödiga skott.
Fler som har hallonexplosion i år?