Tack, det stämmer bra! Jag känner igen dem med blommorna påDen här ser ut som hägg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack, det stämmer bra! Jag känner igen dem med blommorna påDen här ser ut som hägg.
Det är någon slags try.De här två buskarna kallar jag "ekorrbär", men någon kanske vet vad de heter på riktigt?
Visa bifogad fil 34170
Tack!Det är någon slags try.
Ooooh, var fick du tag på frön? En bekant beställde från internet men det uppdagades att typ 99% är scams och hennes ville inte ens gro - men det där ser ut som äkta vara!
Samma som ätit upp mina kronärtskockor..... Är det kålfjärilslarver, måntro?Vad är det för några som har ätit upp mina ulletetneller?!Visa bifogad fil 34208
Du kan få frön mot porto. Blandade färger och former! Svårt att ha koll på vilken stängel som var vilken blomma.
Nja? De ska väl ha en rand längs med på vår sida av ryggen? Det har inte mina. De ser mer ut som påfågelfjärilslarver efter lite bildgooglande men de verkar föredra nässlor...Samma som ätit upp mina kronärtskockor..... Är det kålfjärilslarver, måntro?
Har träolja på utsidan.Brukar ni olja/måla pallkragar som ni har odlingar i och i så fall med vad?
Köpte några pallkragar på GG igår och de är obehandlade.
Och hur i hela friden får man bort alla tvestjärtar från mina blomkrukor, de äter upp allt.
På vilket sätt klättrar de?
De slingrar sig runt sitt stöd med bladskaften, så tunna ribbor av något slag är perfekt för dem.Mer klematisfundering
Jag ska ordna något nytt för dem att klättra på. Färdiga spaljeer är inte aktuellt, av olika skäl.
Hur bör en spalje för klematis se ut? På vilket sätt klättrar de?
Skördat, delat och fryst in chili - nös till - insåg att jag behövde byta tampong.
Vilken jävla timing.