Vi har äntligen byggt ett ordentligt staket runt tomten så hundarna kan hå helt fritt. Gaia, a k a Bulldozern for fram så att en ros, en klematis och en salvia for metervis upp i luften.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!Har missat din fråga tyvärr...
Denna hittade jag på den lokala plantskolan som tagit hem massor av småplantor av chili, gurka, melon mm mm
Den kommer från ett danskt företag som enligt stickettiketten heter Gartneriet Krebs och jag fick dessutom med mig fem andra chiliplantor hem
Alla plantorna därifrån har växt bra och börjar nu få mogna frukter
Visa bifogad fil 34230
Dessa sniglar.Jag har årecis plockat sniglar i mängder i trädgården. Minst 100 stycken! Många var riktigt små, typ 2-3 cm.
De med ränder ska få leva! De hjälper till i trädgården och gör också att ”de spanska” varianten har svårare att sprida sig eftersom pantersnigeln äter dessa.Dessa sniglar.
Jag tvekar ju ständigt om de jag hittar är svenska eller spanska.
De finns hos mig och kommer nerifrån bäcken i tomgränsen. De är få men fuktiga dagar kan jag hitta max ett halvdussin, annars en och en.
Jag försöker artbestämma. Det är inte enkelt. Men för säkerhets skull dödar jag alla jag ser. Jag hackar dem helt enkelt mitt itu med en spade.
Jag skulle nog inte vilja påstå att pantersnigeln är randig.De med ränder ska få leva! De hjälper till i trädgården och gör också att ”de spanska” varianten har svårare att sprida sig eftersom pantersnigeln äter dessa.
Mina randiga sniglar är ganska lika helvetessniglarna men de har ränder på sig så alla sniglar med ränder ska man låta vara.
Mina är betydligt mörkare och mer randiga än på bilden!Jag skulle nog inte vilja påstå att pantersnigeln är randig.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Pantersnigel
Dessa sniglar.
Jag tvekar ju ständigt om de jag hittar är svenska eller spanska.
De finns hos mig och kommer nerifrån bäcken i tomgränsen. De är få men fuktiga dagar kan jag hitta max ett halvdussin, annars en och en.
Jag försöker artbestämma. Det är inte enkelt. Men för säkerhets skull dödar jag alla jag ser. Jag hackar dem helt enkelt mitt itu med en spade.
Böjar inse att min Erotica chili inte är en Erotica utan en hot lemon.
Först trodde jag att det var jag som inte varit uppmärksam vid omskolning men har nu läst om flera som fått just hot lemon men köpt Erotica från just den fröfirman
Sommarmalva är en av mina absoluta favoritblommor. I år hade jag inte ork att så några, men som tur var hade dessa sått sig själva från förra årets blommor.
Visa bifogad fil 34354
Det var dyyyyra lökarBeställde lökar från Holland för över 1000 spänn igår, ändå känner jag plötsligt ett behov av att åka till Netto @dobbis ... skyller på dig!