Trädgård 2019 Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sel
Kul att se dina vampyrer👍.

Dina varianter har hunnit så mycket längre! Jag skyller på att jag friodlar. :D

Hur väljer du sorter förresten, är det för tt de är intressanta eller för smaken? Jag måste erkänna att jag inte har en Aning om hur vampyrerna kommer att smaka. Bonnetsarna odlar jag för att jag gillar dem däremot.

Bananerna ser superkul ut,dem vill jag ha nästa år!
 
Dina varianter har hunnit så mycket längre! Jag skyller på att jag friodlar. :D

Hur väljer du sorter förresten, är det för tt de är intressanta eller för smaken? Jag måste erkänna att jag inte har en Aning om hur vampyrerna kommer att smaka. Bonnetsarna odlar jag för att jag gillar dem däremot.

Bananerna ser superkul ut,dem vill jag ha nästa år!
Första året med chili så har ingen aning av vad någon av dom smakar utan har helt gått på namn och hur dom ser ut :D

Typ choklad och citron smak tycker jag om så dom tog jag, the vampire diaries följde jag och fantasy i almenhet tycker jag om så då lockade 2 sorter mig, vem kan motstå något med namnet erotika osv.
 
Första året med chili så har ingen aning av vad någon av dom smakar utan har helt gått på namn och hur dom ser ut :D

Typ choklad och citron smak tycker jag om så dom tog jag, the vampire diaries följde jag och fantasy i almenhet tycker jag om så då lockade 2 sorter mig, vem kan motstå något med namnet erotika osv.

Haha, då är vi på the same page! :laugh:
Fast jag trodde chokladbonnetsarna hette så på grund av färg, inte smak? Oavsett är det en god chili! <3
 
Dina varianter har hunnit så mycket längre! Jag skyller på att jag friodlar. :D

Hur väljer du sorter förresten, är det för tt de är intressanta eller för smaken? Jag måste erkänna att jag inte har en Aning om hur vampyrerna kommer att smaka. Bonnetsarna odlar jag för att jag gillar dem däremot.

Bananerna ser superkul ut,dem vill jag ha nästa år!

Vampyrerna är (i mina ögon) rätt snälla. Lite starkare än jalapeño. Jag använde dem som man använder jalapeño :)
 
Dum fråga kanske men vad händer om man planterar perenner för sol där det är halvskugga?

Vill ha en dramatisk rabatt i ffa gult/orange och svart men det är i halvskugga och jag hittar inte så många växter för det som jag gillar. 😔

I övrigt är det vindskyddat och tokvarmt precis där (zon 0-1 i trädgården)
 
Det är lite roligt med växterna ändå. Salvia.
 

Bifogade filer

  • 20190724_151101.jpg
    20190724_151101.jpg
    874,5 KB · Visningar: 30
Här börjar det bli dags att skörda lite rödbetor snart. Gallrade lite morötter idag - de var så söta och goda. Sonen har ratat morötter hittills, men de där direkt ur jorden var godkända sa han :).
Han har upptäckt hallonen också, pekar ditåt och hummar och då är det bara att lyda och gå dit och ge honom :D.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 882
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Sleepy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp