Trädgård 2019 Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ordningen är återställd och Maxima Festiva besrämde sig trots allt för att bli vit.
31708
 
Nu har jag fått tvångstankar om att jag måste ha en Zéphirine Drouhinros, väldigt mycket för glädjen i att få gå runt och säga Zéphirine Drouhin stup i kvarten. Förutom då Gloire de Dijon och den där Ghislaine de Féligonde. Och alla andra.

Vad är det för ondskefullt marknadsföringsgeni som har gett rosorna alla dessa poetiska namn, som vilar så orimligt skönt i munnen?! :arghh: Hade de i stället hetat "Gunlög från Örkelljunga" eller "Kent-Åke från Flen" så kanske min motståndskraft för att handla fler rosor hade varit åtminstone 1 % större.

Amatör... jag ska strax köpa två Zéphirine Drouhin till min nya spaljé :love:
 
Jag har blommande pioner som växer på fel ställe, är det kört att flytta dem nu under blomningen? Jag vill ju gärna se dem och där de står nu syns de inte alls.
 
Pre-thujakapning:
64324299_2043393175956615_1028541764531594990_n.jpg


Post-thujakapning:
65293372_319066182379339_3525211144707174727_n.jpg

Eftersom himlen öppnade sig :meh: så är grenar och redskap kvar plus att nätet ska kapas lite samt att "topparna" ska trimmas till men tanken är att det ska bli klätterrosor där :love: Att använda stammarna så här (och faktiskt att ha rosor där) var särbons idé :heart
 
@athena_arabians Det där blir ju helt galet bra!!! Du och särbon borde ha ert eget tv-program typ Trädgårdstider/Sommartorpet med er två som programledare. "I kvällens avsnitt: Rökning av räkor, matlagning med grillat, trädgårdsidéer, likörtillverkning och andra glada och underfundiga projekt." Kanske lite auktionstips här och där. Jag som haft nöjet att träffa er garanterar att detta hade blivit en monumental hit! Ska jag tipsa SVT?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
71 889
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 764
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Sleepy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp