Någon har länsat mina blåbärstryn medans jag var på semester. Misstänker inget BARN utan FÅGLAR...
Duvsläktets hämnd?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon har länsat mina blåbärstryn medans jag var på semester. Misstänker inget BARN utan FÅGLAR...
Farhults blomstergårdOj?! Var då?
Nu har jag fått tvångstankar om att jag måste ha en Zéphirine Drouhinros, väldigt mycket för glädjen i att få gå runt och säga Zéphirine Drouhin stup i kvarten. Förutom då Gloire de Dijon och den där Ghislaine de Féligonde. Och alla andra.
Vad är det för ondskefullt marknadsföringsgeni som har gett rosorna alla dessa poetiska namn, som vilar så orimligt skönt i munnen?! Hade de i stället hetat "Gunlög från Örkelljunga" eller "Kent-Åke från Flen" så kanske min motståndskraft för att handla fler rosor hade varit åtminstone 1 % större.
Detta är på landet! (I London hade jag ringt efter den där osannolikt underbart romantiska falkeneraren som sköter sånt.)Tyvärr. Det är kommunjägaren
Bor man på landet är det en helt annan femma
Men den går ju inte att döda, den är ett ogräsÅh dessa rosor.
Flyttade en Finlands vita förra sommaren. Den är närmast död nu. Ett par gröna ynkliga gröna blad längst ner. Trots god jord och mängder av vattning.
Duvsläktets hämnd?!
Kom gärna på namnet.Visa bifogad fil 31712
Jag kommer inte på namnet just nu, men den tillhör i alla fall "grönt kulturarv". Så söt!
Professor Fagerlind!Kom gärna på namnet.
Har ett gäng vid gamla dammen. Söta men oansenliga.
Aha - nä då är det inte samma. Mina är mer ansenliga och blommar bara med enstaka blommor.Professor Fagerlind!
Plocka en bukett och ta inJag har blommande pioner som växer på fel ställe, är det kört att flytta dem nu under blomningen? Jag vill ju gärna se dem och där de står nu syns de inte alls.
Jag har blommande pioner som växer på fel ställe, är det kört att flytta dem nu under blomningen? Jag vill ju gärna se dem och där de står nu syns de inte alls.