Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dottern har sått krasse på förskolan. Jättegulligt!
Vi fick med plantan igår, men jag glömde kolla vilken typ av krasse det är.
Vart skulle ni, på ren chansning, plantera?
Förgätmigej lite av ett ogräs...Nån som kan identifiera denna? Tänkte först att det va ogräs men just att den växer i en grupp såhär får mig att fundera på om det är nåt jag sått och sen glömt bort Visa bifogad fil 30202
Jag brukar låta den blomma först innan jag rensar bort denFörgätmigej lite av ett ogräs...
En del av min lobelia har blivit planterad idag. Jag undrar hur det här kommer att utveckla sig.
Visa bifogad fil 30199
Jag har gjort den själv. Det var lätt. Förutom en stor kruka och flera små krukor med hål i botten, så behöver man betong och en järnstång, typ armeringsjärn eller liknande. Man blandar ihop en liten sats betong och häller i den stora krukan. Mitt i sätter man järnstången. När betongen härdat är det bara att trä på krukorna. Jag borrade också några hål i sidan på största krukan så att överskottsvatten kan dränera bort, då jag planterat ovanför betongklumpen. Jag har lite grovt grus närmast dessa hål.Vilken asläcker ställning! Har du gjort den själv eller köpt den någonstans?
Jag har gjort den själv. Det var lätt. Förutom en stor kruka och flera små krukor med hål i botten, så behöver man betong och en järnstång, typ armeringsjärn eller liknande. Man blandar ihop en liten sats betong och häller i den stora krukan. Mitt i sätter man järnstången. När betongen härdat är det bara att trä på krukorna. Jag borrade också några hål i sidan på största krukan så att överskottsvatten kan dränera bort, då jag planterat ovanför betongklumpen. Jag har lite grovt grus närmast dessa hål.
Är det för sent att beskära lavendel månntro? Jag har inte gjort det än.
Den leker att den är ett träd?