Jag håller på att byta ut stödpinnarna till avenbokshäcken så att topparna ska få bättre stöd. De ursprungliga är lite för korta eftersom buskarna nu har blivit mellan 180-220 cm höga. Hur som helst, just nu ser de inte jätteroliga ut. Pga mycket blåst sitter vissna blad här och där och buskarna är höga, spretiga och topparna drar sig åt lite olika håll. Medan jag höll på så gick en granne förbi.
Grannen: Vad gör du?
Jag: Jag ger häcken högre stödpinnar så att den ska bli rak.
Grannen: Högre?
Jag: Jo, men i sommar ska jag toppa den på höjden så att alla buskar får samma storlek.
Grannen: Det behövs nog!
Grannen går iväg på sin promenad och jag vänder mig till min sambo och frågar om vi ska tolka det som att hon tycker att häcken är ful. ”Förmodligen”, svarar han.
En kvart senare kommer grannen tillbaka. Hon stannar för att prata lite mer.
Grannen: Är det tänkt att det ska bli en häck?
Jag: Det är en häck.
Grannen: Kanske det.
Jag: ?
Jag: Tycker du att den är ful?
Grannen: Nej, nej, inte alls! Men det kanske blir bättre när de bruna löven faller bort. Nu komme ju våren och då blir det väl gröna blad?
Jag: Jo, så brukar det ju bli varje år och jag känner mig trygg i att det blir så i år också.
Grannen säger hejdå och går.
Det är tydligen det här som är radhusliv.
Grannen: Vad gör du?
Jag: Jag ger häcken högre stödpinnar så att den ska bli rak.
Grannen: Högre?
Jag: Jo, men i sommar ska jag toppa den på höjden så att alla buskar får samma storlek.
Grannen: Det behövs nog!
Grannen går iväg på sin promenad och jag vänder mig till min sambo och frågar om vi ska tolka det som att hon tycker att häcken är ful. ”Förmodligen”, svarar han.
En kvart senare kommer grannen tillbaka. Hon stannar för att prata lite mer.
Grannen: Är det tänkt att det ska bli en häck?
Jag: Det är en häck.
Grannen: Kanske det.
Jag: ?
Jag: Tycker du att den är ful?
Grannen: Nej, nej, inte alls! Men det kanske blir bättre när de bruna löven faller bort. Nu komme ju våren och då blir det väl gröna blad?
Jag: Jo, så brukar det ju bli varje år och jag känner mig trygg i att det blir så i år också.
Grannen säger hejdå och går.
Det är tydligen det här som är radhusliv.