Tack för info . Önskar jag vetat det innan jag vräkte i chillin i köttfärslimpan .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för info . Önskar jag vetat det innan jag vräkte i chillin i köttfärslimpan .
Bilden fungerar inte .Hur länge villhöver tomatplantorna bo i miniväxthus? (Inomhus på fönsterbräda, med växtlampa)
Högerklicka => visa bildBilden fungerar inte .
De ser rangliga ut.Hur länge villhöver tomatplantorna bo i miniväxthus? (Inomhus på fönsterbräda, med växtlampa)
Jag hade planterat om dem, djupt, och tagit bort locken.Hur länge villhöver tomatplantorna bo i miniväxthus? (Inomhus på fönsterbräda, med växtlampa)
Fixat...Bilden fungerar inte .
De släpper genom mer ljus än vad som syns på bilden. (och det är hål i dem så de andas)De ser rangliga ut.
De buttar du har över släpper ju inte igenom allt ljus så jag skulle nog försöka byta till något mer transparent?
Fast... Just växthuseffekten vet jag inte heller om du verkligen behöver. Nu är de ju uppe och behöver bara ljus - mängder av ljus. Fuktigheten kan du ju hålla ändå genom att titta till dem ofta.
Det är primärt under groningen som de behöver den extra värmen och fuktigheten.Fixat...
De släpper genom mer ljus än vad som syns på bilden. (och det är hål i dem så de andas)
Och, de fick sin växtlampa först häromdagen.
Men, de borde alltså klara sig utan sina hus nu om man ser till att de har vatten?
Ja. Om man tänker vad "huset" gör för skillnad. Det behåller främst fukten i den känsliga groddfasen. Nu har de grott och har börjat utveckla rötter.Men, de borde alltså klara sig utan sina hus nu om man ser till att de har vatten?
Ja, jag har ju ingen aning om vad de alls gör för nytta, det är därför jag frågar.Jag ser inte vad växthusen skulle göra för nytta i det här läget?
Jag läste det som Ic automaten. Och undrade vad tusan jag missatNu gror mina jordgubbsfrön också! Och fröna från Icatomaten
Imorgon blir det omplantering innan tomaterna ränner i väg ännu mer
Haha ny sort!Jag läste det som Ic automaten. Och undrade vad tusan jag missat
Jag brukar plantera om när andra omgången blad dykt upp. Först kommer ju hjärtbladen och sedan kommer "de riktiga" bladen som ser ut som pelargonblad, då brukar jag plantera om. Eftersom man inte ska ta i stjälken så tar man i hjärtbladet när man flyttar växten och då är det bra om de riktiga bladen kommit ifall man råkar mosa hjärtbladet i förflyttningsprocessen. Höjden på plantan är mindre intressant.Jag har ett angenämt problem. Köpte pelargonfrön som enligt påsarna hade en grobarhet på typ 60%. Jag har fått 100% på ena sorten och 90% på andra, vilket innebär 2-4 småplantor i 6 cm krukor trodde aldrig att det skulle ta sig så bra! Plantorna är ca 4-5 cm höga just nu, är det bäst att vänta tills dom växt till rekommenderade 10 cm eller ska jag dela dom redan nu, innan rötterna(förhoppningsvis) blivit allt för hoptrasslade?
Tack!!Jag brukar plantera om när andra omgången blad dykt upp. Först kommer ju hjärtbladen och sedan kommer "de riktiga" bladen som ser ut som pelargonblad, då brukar jag plantera om. Eftersom man inte ska ta i stjälken så tar man i hjärtbladet när man flyttar växten och då är det bra om de riktiga bladen kommit ifall man råkar mosa hjärtbladet i förflyttningsprocessen. Höjden på plantan är mindre intressant.