Så trist För dig!En av mina 6 chilifröer har kommit upp .
Ska sätta nya i helgen.
Går det att så chili fortfarande alltså?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så trist För dig!En av mina 6 chilifröer har kommit upp .
Ska sätta nya i helgen.
Allt gårSå trist För dig!
Går det att så chili fortfarande alltså?
Olivade är en favorit. God i smaken och ger mängder med tomater.Apropå tomater så provade jag idag att så frön från en färsk körsbärstomat från affären. Genio (eko). Den ska inte vara F1 så jag hoppas det fungerar och blir goda tomater
Vad har ni för tomatfavoriter?
Min trädgård har gått från tidig vår med massor med snödroppar, vintergäck och julrosor till midvinter med meterhöga drivor. Det känns som vi plötsligt blev fördröjda sådär en månad eller nåt.
Jag väntar ett föl, i slutet av april. Jag hoppades på bete på dagarna sista månaden.Ja man blir lätt lite hopplös nu! Förra året var jag på gotland så här års, 15 grader varmt och solsken! Helt underbart!
Så jag planerade in fölningar efter det... Första är beräknad om 12 dagar. Det blir ju kul...
Föga troligt tyvärr. I så fall väldigt spätt bete.Jag väntar ett föl, i slutet av april. Jag hoppades på bete på dagarna sista månaden.
Normala år är det ju inget konstigt här. Och hade inte den här snön kommit så....Föga troligt tyvärr. I så fall väldigt spätt bete.
Men det här året är inget normalt år. Det är varmgrader över arktis som trycker ut kalluften till oss.Normala år är det ju inget konstigt här. Och hade inte den här snön kommit så....
Min trädgård har gått från tidig vår med massor med snödroppar, vintergäck och julrosor till midvinter med meterhöga drivor. Det känns som vi plötsligt blev fördröjda sådär en månad eller nåt.
Här har ju inte tågen gått på flera dagar, stora vägen utanför oss har varit avstängd. Vi har inte rört oss hemifrån på ett par dagar.Usch och blä och fy! Efter omständigheterna känner jag mig lyckligt lottad som nordvästskåning med komplett barmark runt om mig. Om än stenhårt frusen. Men jag kan i alla fall ännu se de förskrämda julrosorna och krokusbladen, som bara väntar på att solen ska få värma på på andra sidan nollstrecket. Och det syntes på tågen som passerar Helsingborg vilka som anlände från södra Skåne idag...
Men det här året är inget normalt år. Det är varmgrader över arktis som trycker ut kalluften till oss.
Jag undrar hur länge det kommer att dröja innan det blir vår i år.