Elände gillar elände vet du, ner i trädgårdsträsket med dig!Bara dåliga tips i denna tråden. Jag har fröer för ungefär 4x mer rabatter än jag faktiskt har och nu är jag på Ebay
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Elände gillar elände vet du, ner i trädgårdsträsket med dig!Bara dåliga tips i denna tråden. Jag har fröer för ungefär 4x mer rabatter än jag faktiskt har och nu är jag på Ebay
Om du vill lägga band på dig är det här 100% fel tråd att hänga i.
Med växter och frön är det lite som med hästar, om man hittar en intressekrets har nästan alla växter och fröer över, speciellt av gamla trotjänare som de du vill ha aklejor, pioner, löjtnantshjärtan, borstnejlikor är alla duktiga på att tillväxa och föröka sig. Gå med i en trädgårdsförening och träffa lite tanter så ska du se att du snart fyllt din trädgård till bredden av andras överskott .
Hr du grannar?Haha, Jo jag har börjat inse det!
Jag har ingen aning om det finns någon sådan häromkring, helt nytt område för mig, får höra mig för lite. Jag tänkte att jag skulle börja hos farmor, hon har en massa fina blommor. Tror hon får ha en kurs med mig till våren.
Det är inte rimligt, lika rimligt som rosor i regnbågens alla färger eller frukter som ser ut som små apor. Du har blivit blåst men förhoppningsvis blir det ändå goda om än troligen röda tomater.Okej, nu Har jag också kollat på ebay. Det ligger "rainbow tomatoes" i min korg. Alltså hur rimligt det att att det kommer växa gröna, blå, röda, gula och lila tomater på samma kvist? Inte stor känner jag, men vafan
Okej, nu Har jag också kollat på ebay. Det ligger "rainbow tomatoes" i min korg. Alltså hur rimligt det att att det kommer växa gröna, blå, röda, gula och lila tomater på samma kvist? Inte stor känner jag, men vafan
Har inte beställt än, bara la dom där i väntan på bättre tider tillsammans med dvärg bananer och lila melonDet är inte rimligt, lika rimligt som rosor i regnbågens alla färger eller frukter som ser ut som små apor. Du har blivit blåst men förhoppningsvis blir det ändå goda om än troligen röda tomater.
Jag bara fönstershoppar än så länge jag kommer förmodligen att köpa frön på bergslagsodlingarna vi har här strax utanför bynSka du köpa frön rekommenderar jag att handla på eBay UK från europeiska säljare. Jag är extremt skeptisk till frön från tex Kina, både vad gäller kvalitén, vad det i själva verket är man får och ev smittor.
Alla jag köper av är certifierade fröhandlare.
Jag bara fönstershoppar än så länge jag kommer förmodligen att köpa frön på bergslagsodlingarna vi har här strax utanför byn
yes pleaseJag kan PM:a länkar till mina favoritfrösäljare i UK de tar bara ett porto oavsett hur mycket man beställer
Jag hoppas det är ok att jag lägger in det här, annars får moderator ta bort inlägget.
Gå in på eBay UK (dvs inte "vanliga" eBay) och sök efter säljarna Just Seed UK och Premier Seeds Direct. Båda är suveräna att ha att göra med, jag har som sagt beställt från båda under många år och det har aldrig varit ett problem.
Ja gör detJag kan PM:a länkar till mina favoritfrösäljare i UK de tar bara ett porto oavsett hur mycket man beställer
Nä, vem gör det. Förra året gick det en container hem till mig kändes det som.Jag tycker inte om dig längre
Jag tycker inte om dig längre
Nä, vem gör det. Förra året gick det en container hem till mig kändes det som.
Just därför har jag känt mig högst tveksam till att köpa morotsfrön i blandade färger, som finns på tradera och skickas från Kina.Ska du köpa frön rekommenderar jag att handla på eBay UK från europeiska säljare. Jag är extremt skeptisk till frön från tex Kina, både vad gäller kvalitén, vad det i själva verket är man får och ev smittor.
Alla jag köper av är certifierade fröhandlare.
Just därför har jag känt mig högst tveksam till att köpa morotsfrön i blandade färger, som finns på tradera och skickas från Kina.
Vill vi verkligen ha hit dem?
Helt annan fråga, gällande belysning till mina tomatplantor som snart ska sås.
Måste det vara särskilda växtlampor eller duger det bra med vilka glödlampor eller lysrör som helst? Vad ska man tänka på?