Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klipper ni rosorna på hösten eller på våren?
Vårlökarna tävlar i en annan dimension. De ska man ha. Och när det blir sommar är de borta och räknas inte!Nämen! Trädgårds- och odlingsytan ”råkade” visst svälla ut lite till bakom köksträdgården. Jag förstår inte hur det bara kunde ske?!
Och nu finns där ju ALLDELES för mycket tom och ödslig yta, trots de nya äppelträden. Det kan betyda att jag ”måste” skaffa ännu lite fler saker att plantera. Typ ett par plommonträd. Kanske några fler hallonrader. Eller några humlestörar. Vårlökar. Och kanske till och med någon mer ros?!
*åh, stackars stackars mig*Visa bifogad fil 19991
ros?!
Ett fel med ditt inlägg (det fetade). Du glömde att det ordet alltid skrivs i plural Men jag rättade ju åt dig
Så länge det går att gräva i backen kan du flytta dem. De är ju i vila så snart de släppt löven och då är det lämpligt att flytta på dem också. Spelar ingen roll när under vilan det är.Jag har drygt 20 avenbokar som har jordslagits tillfälligt i en rabatt för att rädda dem från grävmaskinen som dränerar runt vårt hus. Min plan var att flytta tillbaka dem så fort som möjligt innan de börjar rota sig i den tillfälliga rabatten. Nu har grävarna blivit försenade och med tanke på att det är en ovanligt kylig sensommar/höst (åtminstone i Stockholm) så är jag osäker på om jag hinner flytta tillbaka dem innan det blir för kallt. När kan det vara för sent att flytta dem? I vilket läge gör jag bäst i att vänta till våren med att flytta tillbaka dem?
Odla.nu har fraktfritt idag
Sånt säger man inte
Jag som precis accepterat att jag kommer bli trädgårdslös..
Odla.nu har fraktfritt idag
grejt, jag behövde inte mina pengar ändå
Jag vill inte att min plånbok ska känna smärtan själv
Jag vill inte att min plånbok ska känna smärtan själv
Köpte två spaljéer från Eldgarden till rosorna i går. Och två stora krukor på 50 % rea. Ändå tiggde plånboken om att bli barmhärtighetsavlivad, när den såg mina lystna blickar på alla trevliga och mysiga kuddar och filtar som skulle göra sig SÅ bra i växthusets kökssoffa. Eller när tankarna for förbi att jag skulle ju kunna åka till Willab garden, de har *väldigt* många trevliga inredningsdetaljer kvar att handla också när växthuset är färdigbyggt.
Eldgarden har mycket med fina saker