Har inventerat fröer... jag får INTE köpa tomatfrö till nästa säsong!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min chili är ledsen Den gillade inte att flytta till kruka och komma in..
Ge den lite extraljus?
Jag har inte råd och plats för lampor..
De blev ledsna så fort de hamnade i kruka, redan innan jag tog in dem. Tror de ogillar kruklivet.
Jag har frön i överflöd så egentligen gör det inte så mycket om de dör. Men jag vill ju ändå försöka!
Fast de borde inte reagera så på att bli krukade. Fick rötterna däng? Då kan det ju ta lite tid för dem att återhämta sig. Planterade du dem djupare i krukan? Chili kan man hantera som tomater, dvs det är bara bra att plantera dem djupt.
Jag var rätt brutal när jag tog upp dem ur pallkragen. Kanske för brutal?
Satte dem inte så djupt, det kanske jag ska göra? Gav näringsrik bokashijord, de kanske fick en chock
Jag ger dem några veckor sen får de bli kompost.
Jag skulle ha testat att plantera dem djupare. Står de ljust, tex i ett fönster? Det är ju bättre än inget.
De står på golvet under fönstret Får inte plats i fönstret, för stora krukor (eller för små fönster).
Jag tror jag skördar det sista, klipper ner dem och ser vad som händer.
Ställa den på en piedestal kanske? Eller ta sticklingar om det är en chili du gillar, jag har testat att göra det för första gången nu och de har iaf inte dött ännu
Det är 9 stora plantor Blir en himla massa piedestaler två står i fönster, 6 på köksgolvet och en står bortglömd i hallen.
Jag är nog inställd på att odla nya nästa år, tror det blir enklast. Fast sticklingar låter intressant! Kanske ska testa jag med.
Jag tänker att går det så går det
Den där fikaplatsen skulle jag vilja besöka
Oj hjälp! Och jag som var så glad över att få två säckar med potatis i årVisa bifogad fil 19605Farsans potatisskörd, han har aldrig fått in så mycket som i år.
Våren.Klipper ni rosorna på hösten eller på våren?
Klipper ni rosorna på hösten eller på våren?