Vad lustigt. Det kom två inlägg i ett inlägg. Hur gick det till?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag måste säga att jag till min stora förvåning lät mycket behärskad när jag informerade honom om att det var en tredjedel av hela vårt chiliförråd.
Håller på att stänga ner mitt växthus för iår. Känner att det har fått pka på efterkälken ett tag nu så hälften av allt har typ dött. Det enda som jag just nu försöker rädda är chiliplantorna. Och jävlar med plantor jag har, det såg inte ut att vara så många när dem stod utspridda i växthuset
Men nu till en fråga för alla jägare typ @Gnist @AraSlei @Elegant machinery alla mina tomater och gurkor som antingen har börjat bli dåliga eller som är omogna(jag sparar en del för att eftermogna) men resten kan jag slänga ut det uppe på åkern så älgen och rådjuren kan äta det? Eller får dem ont i magen av tomater och gurkor?
Ja men då hivar jag ut dem. Vill dem inte äta det så kommer det ju förmultna sen ändå. Gäller det själva plantan också eller bara själva frukten??Nu är jag inte jägare men det går bra gurka är populärt, tomaterna kanske inte lika mycket
Ja men då hivar jag ut dem. Vill dem inte äta det så kommer det ju förmultna sen ändå. Gäller det själva plantan också eller bara själva frukten??
Haha ja du hade väl ett par som husdjur var det inte såPlantan lär de inte vara intresserade av om det finns gurka... de är kinkiga de där fyrbenta marodörerna
Visa bifogad fil 18539
Dagens chiliskörd. Kommer nog kunna få två likastora till innan vintern. Sen får vi se om jag lyckas övervintra plantorna. Ska man klippa ner dom då eller bara låta dom vara?
Mina är ju ca 50 cm höga hela bunken och står i 12 l hinkar så fråganr mest var fasen jag gör av 12 plantor inomhus utan att minstingen går där och plockar. Innan höll hon på att stoppa en körsbärspaprika i munnenJag ansar dem till rimlig storlek av praktiska skäl men det brukar inte behövas så mycket eftersom jag toppar och trimmar under säsongen. Aldrig ta för mycket givetvis. Sedan vill ju jag ha frukt under vintern så jag fortsätter med gödning och ljus.
Det är säkert fel att göra så men det funkar för mig iaf
Mina är ju ca 50 cm höga hela bunken och står i 12 l hinkar så fråganr mest var fasen jag gör av 12 plantor inomhus utan att minstingen går där och plockar. Innan höll hon på att stoppa en körsbärspaprika i munnen
Hos mig älskar rådjuren mangold och rödbetsblast, äter upp dem för mig varje år!Haha ja du hade väl ett par som husdjur var det inte så
Hur ser det ut, äter dem rödbetsblast och mangold? Har en del sånt nu när jag plockar in och tänkte jag kunde hivat upp det med.
hon lär sigMina är ju ca 50 cm höga hela bunken och står i 12 l hinkar så fråganr mest var fasen jag gör av 12 plantor inomhus utan att minstingen går där och plockar. Innan höll hon på att stoppa en körsbärspaprika i munnen
Stackars barn. Jag stoppade ju en halv sån i munnen när jag trodde det var riktig paprika. Jag höll på att spy så stark den var tog säkert fyra timmar innan det slutade svida i munnen.hon lär sig
Jac slängde allt i skottkärran och körde upp det på åkern tillsammans med gurkor och tomater. Så har dem fått lördagsgodis såhär i jakttider.Hos mig älskar rådjuren mangold och rödbetsblast, äter upp dem för mig varje år!
Håller på att stänga ner mitt växthus för iår. Känner att det har fått pka på efterkälken ett tag nu så hälften av allt har typ dött. Det enda som jag just nu försöker rädda är chiliplantorna. Och jävlar med plantor jag har, det såg inte ut att vara så många när dem stod utspridda i växthuset
Men nu till en fråga för alla jägare typ @Gnist @AraSlei @Elegant machinery alla mina tomater och gurkor som antingen har börjat bli dåliga eller som är omogna(jag sparar en del för att eftermogna) men resten kan jag slänga ut det uppe på åkern så älgen och rådjuren kan äta det? Eller får dem ont i magen av tomater och gurkor?