Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igår blev ett staket inköpt för att skydda mina jordgubbar mot rådjur Visa bifogad fil 16465 .
Åkte förbi plantagen och upptäckte att dom hade rea så kom ut där ifrån med ett dvärg plommonträd, 1 hallonbuske som ger gula bär och 2 blåbär varav 1 hybrid och 1 amerikanska.
Jag som bara skulle köpa mig staketet
Jepp för att få några bär så finns här numera stolpar nergrävda i backen (som alltså står där permanent) gamla tjocka slangar som låg övergivna i en lada som sätts fast på stolparna med hjälp av bindningsringar så att det blir en båge som nätet inte fastnar i (så mycket i alla fall) och över allt detta ett nät som spänns fast i backen med hjälp av avbrutna plaststängsel stolparMånga bär i år i buskarna. Men mycket fåglar också. Förra året åt fåglarna de flesta bären och året innan det var det inte mycket bär alls. Skulle vara roligt att få mer bär själv i år för en gång skull.
Hur gör ni med era buskar? Täcker ni dem med nät? Har nu någon slags ställning?
Hur menar du båge? Har du någon bild ?Jepp för att få några bär så finns här numera stolpar nergrävda i backen (som alltså står där permanent) gamla tjocka slangar som låg övergivna i en lada som sätts fast på stolparna med hjälp av bindningsringar så att det blir en båge som nätet inte fastnar i (så mycket i alla fall) och över allt detta ett nät som spänns fast i backen med hjälp av avbrutna plaststängsel stolpar
Man tager vad man haver
Bilder är inte min grejHur menar du båge? Har du någon bild ?
Hoppsan - det var en ny sort för mig. Verkar vara ett gott ätäpple.Jag svängde förbi plantagen och råkade köpa ett till äppelträd. Denna gång blev det ett Mantet, var lite kul att det var äpplen på när jag köpte det. Livsfarligt med rea!
Ångrar att jag läste det här...
Kolla bara så att det är den ros du vill ha, och inte grundstammen den är ympad på.Nej, det kanske återigen är dags att försöka ta tag i de där rosorna... Jag hade en buske som var helt död så jag klippte ner den, och runtom den fanns en massa nya skott här och var som jag inte vet vad jag ska göra med. Kan man gräva upp och flytta skotten så de står i mer samlad trupp? Nu står en del typ mitt i gräsmattan...
Jag har sett på en video på youtube om hur man tar sticklingar på rosor men jag vågar inte riktigt klippa i dem.
Kolla bara så att det är den ros du vill ha, och inte grundstammen den är ympad på.
Om det är en äldre ros kan den ju iofs vara rotäkta.
Ja den är gammal som gatan
Fast den behöver inte vara rotäkta för det men chansen ökar. Det finns rotäkta rosor att köpa idag också men det är väldigt ovanligt.