F
Fruentimber
Ursäkta en gurknovis, men hur tusan vet jag när de är "mogna"?
Just nu verkar det som att vi kommer drunkna i gurkor!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gurkor mognar inte. De blir bara större och större och .....Ursäkta en gurknovis, men hur tusan vet jag när de är "mogna"?
Visa bifogad fil 16486
En grundstam är "roten".Jag hänger inte riktigt med för jag är totalt rookie men rosen är väldigt gammal och har säkert varit här i 50 + år om det spelar någon roll, så grundstammen kanske är borta? (Vet inte riktigt vad en grundstam är, haha )
Oj, försökte citera men nu fattar jag inte längre hur man gör @tanten
Hoppsan - det var en ny sort för mig. Verkar vara ett gott ätäpple.
skriver upp på min mentala lista över trevliga sorter.
Nät eller stick ned eller lätt pinnar överallt så det inte går att krafsa.Visa bifogad fil 16449
Äntligen rensat klart hos rosorna.
Har även stammat upp en ek och en cypress, rensat ogräs i trädgårdslandet och tjuvat och toppat tomaterna. Skön dag, helt enkelt.
Mindre kul att upptäcka att nån av grannkatterna använder potatislandet som toa. Tips på hur man får kräket att sluta med det?
Är den övervattnad?Visa bifogad fil 16450
Min ampell-tomat mår inte så bra. Den får vatten och har fått näring. Den har hängt väldigt soligt, men samtidigt mycket blåsigt. Vad kan jag göra för att rädda den? Tomaterna är jättegoda. Det är en Whippersnapper.
Åkte förbi plantagen och upptäckte att dom hade rea så kom ut där ifrån med ett dvärg plommonträd, 1 hallonbuske som ger gula bär och 2 blåbär varav 1 hybrid och 1 amerikanska.
Jag som bara skulle köpa mig staketet
Den är vattnad varje kväll, men den har samtidigt varit torr varje kväll.Är den övervattnad?
Kommer inte ihåg vem det är som brukar föra bok över sin skörd men jag har alltid velat göra detsamma (men glömt bort det ).
Har skördat de första bären iaf och börjat föra bok. Får väl se hur länge jag kommer ihåg det.
Blåbär: 10gr
Hallon: 120gr
Vitlök blir inte heller "färdig" utan bara större. Precis som vanlig lök så kan man skörda den när som helst. Jag tar av min vitlök hela sommaren.När är det dags för att ta upp vitlöken tro? Mina blast vart lite solskadade på toppen så vågar inte lita på att de är färdiga.
Större kruka? Mer näring? Vatten både morgon och kväll?Den är vattnad varje kväll, men den har samtidigt varit torr varje kväll.
Jag har inte ett enda plommon på vårt plommonträd i årIdag måste jag göra stöttor till plommonträdet så inte grenarna bryts av när all frukten mognar.
Så det blir till att skruva ihop ett gäng hässjestörar (som jag snott hos höbonden)
Vi har något som ser ut väldigt mycket som Parkslide på sommarstället, kan vara den snälla dvärgvarianten. Den har hängt där på ungefär samma plats sedan jag var barn så jag vågar helt ärligt knappt ens rensa den iom att jag är rädd att den ska reagera och börja sprida sig. Så kanske hålla tummarna och hoppas att den bott hos grannarna sedan urminnes tider och inte sprider sig?Till min stora fasa har jag precis upptäckt att det har börjat växa parkslide på två av mina grannars kolonilotter. Vad kan jag göra för att förhindra spridning till mig. Finns det något jag kan göra?
Sa jag att alla mina rädisor gått i stock, sorgligt, tror majrovorna är på väg i samma riktning, men några börjar tjockna.
Mitt försök med vaxbönor verkar gå sådär, de är bara typ 40 cm höga. Känns som att de borde vuxit på sig lite.