Nä, ekonomin är inte på topp om man säger så. Sjuka djur och sjuk bil kostar på.
Tur sambon har mer och kan bjuda
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, ekonomin är inte på topp om man säger så. Sjuka djur och sjuk bil kostar på.
Tur sambon har mer och kan bjuda
de har tagit sig in i ett hål i foten mellan tegelstenarna och huserar mellan tegelfasaden och den gamla träfasaden slå att få ut dem är nog inte det lättaste.
Jag har googlat (såklart) och troligtvis är det murarbin dvs solitärbin och om jag förstod det rätt så brukar de flytta efter några veckor?
Fridlysta om inte annat så vi verkar inte kunna göra för mycket. Fast huset ska ju putsas...
Ha. Ha. Ha.
Jag har kirskål överallt på min tomt. Plus i omgivande marker. Jag kan inte täcka in hela trädgården och tomten, och samt omgivande skog och åkrar......
Alltså eftersom de inte verkar göra någon skada på fasaden så hade det inte varit hela världen om vi inte varit igång och ska putsa den gamla tegelfasaden. Har byggt till och nu ska allt bli putsat. Vill 1 inte låta dem dö där inne. 2 inte bli attackerad när vi putsar den väggen.Aha! Nej är det inte en svärm vanliga honungsbin så tjänar det ju inte så mycket till att flytta på dem. Knepigt ställe att sätta sig på också. Men jag har humlor som verkar bo i små skrymslen och prång i min tegelfasad. Och det får de gärna fortsätta göra.
Anticimex gör inget utan tillstånd från bitillsyningsmannen så just nu sitter vi mellan två stolar.Nej såklart! Men fortsätt jaga bitillsyningsmannen så vet den nog råd. Eller så hör med Anticimex direkt? Jag vet att en kompis hade en svärm honungsbin som satte sig på ett sådant mysko sätt i en fasad så det gick inte att lösa på annan väg än att ta död på dem, jag har för mig att det var Anticimex som verkställde det hela där.
Nu har ja äntligen fått ändan ur och börjat så. Jag har sått rosa jättevädd mellan sparrisraderna, ett land med rödbetor, flerfärgade betor och rädisor. Det landet har kantats med mangold. Sedan har jag även sått morot (massor! ). Det delar land med vitlök. Där har jag även sått svart och rosa blåklint mellan raderna och portulak i kanten.
Imorgon ska jag färdigställa kållandet så att det är klart när det är dags att sätta ut plantorna, samt plantera mina nyinköpta vindruvor och hallon. Efter det är det dags att börja rensa den sista femtedelen av lotten.
Låter som en fest för alla sinnen, precis som det ska vara! Tack vare allt roddande kring växthusprojektet så ligger jag löjligt efter med såddbiten, grävde idag ännu en omgång för att röja (ännu en jävla gång) för åkerfräken och en massa smått fröogräs. Så nu finns åtminstone en del av ytan som SKA sås i morgon. Bondbönor, sockerärter, morötter och ett stort antal betor.
Alltså eftersom de inte verkar göra någon skada på fasaden så hade det inte varit hela världen om vi inte varit igång och ska putsa den gamla tegelfasaden. Har byggt till och nu ska allt bli putsat. Vill 1 inte låta dem dö där inne. 2 inte bli attackerad när vi putsar den väggen.
Jag känner mig ohjälpligt efter med trädgårdslandet och behöver ta beslut idag huruvida det är lönt att ta tag i det eller ej. Kommer uppskattningsvis kunna så på friland nästa helg om jag bestämmer mig för att köra, men är det lönt? Känns sent...? Småland zon 4-5.
Jag känner mig ohjälpligt efter med trädgårdslandet och behöver ta beslut idag huruvida det är lönt att ta tag i det eller ej. Kommer uppskattningsvis kunna så på friland nästa helg om jag bestämmer mig för att köra, men är det lönt? Känns sent...? Småland zon 4-5.