Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Citerar en fråga från gamla tråden, som jag inte hann få svar på...
Tack, den går verkligen inte av för hackor. Så glad att värmen har börjat komma så att man kan sitta där utan att frysa häcken av sig.Vilken mysig tomt och uteplats!
Köpte ett billigt "växthus" i plast på Rusta som jag smällde upp på altanen i ett försök att faktiskt lyckas med mina plantor i år utan att misshandla dom grovt.
Visa bifogad fil 14706
Är överraskande nöjd! 10 tomatplantor, 3 gurkplantor, 4 paprikaplantor och lite annat smått och gott fick flytta ut ögona bums efter att ha blivit flyttade till större krukor. Nu blir det andra natten för dom där ute och hittills verkar allting stormtrivas. Brevid står två musselsquash i vad jag gissar kommer bli alltför små krukor.
(Växthuset förankrade vi i altangolvet med klammer)
Oj vilka mängder kirskålDen nya trädgården har sina... utmaningar också. Som denna.
Visa bifogad fil 14713
Ja, det är ett hallonland som skymtar bland kirskålen...
Köpte ett billigt "växthus" i plast på Rusta som jag smällde upp på altanen i ett försök att faktiskt lyckas med mina plantor i år utan att misshandla dom grovt.
Visa bifogad fil 14706
Är överraskande nöjd! 10 tomatplantor, 3 gurkplantor, 4 paprikaplantor och lite annat smått och gott fick flytta ut ögona bums efter att ha blivit flyttade till större krukor. Nu blir det andra natten för dom där ute och hittills verkar allting stormtrivas. Brevid står två musselsquash i vad jag gissar kommer bli alltför små krukor.
(Växthuset förankrade vi i altangolvet med klammer)
Har kikat på just denna tidigare men tyckte den såg så klen ut. Ser betydligt bättre ut på din bild nu av nån anledning. Men hur tycker du den funkar i blåst? Fladdrar plasten mycket?
Jag har funderat på ett plastväxthus för mina tomatplantor som måste ut pga att de har blivit så pass stora, men inte sett något billigt som är tillräckligt rymligt. Men det där ser ju bra ut! Detmåste jag kika på.
då skulle du svimma om du kom förbi hemma vi d mig.Oj vilka mängder kirskål
Det var ju tokbilligt så jag kunde inte låta bli! Är sugen på ett till, lite mindre, sen när tomaterna blivit större och kanske behöver mer plats. Stommen är metall som säkert kommer rosta bort men växterna trivs hur bra som helst hittills.
Bor ju vid havet så här kan det ju blåsa rejält, det är nog ett måste att man förankrar det på något sätt oavsett tror jag. Men plastöverdraget är ganska tight, så det håller sig bra på plats känns det som!
De verkar föröka sig fort när de väl rotat sig! Huva men låter klokt att inte ödsla allt för mycket tid på demdå skulle du svimma om du kom förbi hemma vi d mig.
Eftersom den finns nere vid bäcken så frodas den fantastiskt där. Fuktigt och gott om näring. Har kirskål i stort sett i hel trädgården. Åkern intill har massor av späd kirskål längs diket mot mig.
för det mesta syns väldigt lite av den eftersom jag klipper gräset. Men skulle jag åka bort ett par veckor mitt i sommaren skulle min gräsmatta nog se ut som ett kirskålshav.
Den syns ju inte om den hålls efter men tittar snabbt upp så fort den har en chans.
jag har resignerat och bestämt mig för att inte ödsla energi på det. Bara hålla efter i normal omfattning. Slår med lite där det inte går att klippa gräs, och rycker bort i samtliga rabatter.