Tråden om hobbymåleri/ aka ”Vi som målar”.

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 68338
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
@tornblomma sök på slöjstjärt istället för guldfisk. Ser nämligen ut som det är en slöjstjärt du skissat, de kallas ofta felaktigt för guldfisk.

Bifogade filer

• AA-Carassius_auratus-Cecilia_Knuts_ter.webp
    AA-Carassius_auratus-Cecilia_Knuts_ter.webp
    31,7 KB · Visningar: 24
Nu har jag snart målat upp katten i stora drag! Gick loss totalt med händerna! Jättekul! Har börjat lära mig att jag måste jobba med ”stora lager” och att detaljerna kanske kommer i lager tre eller fyra!

Visar om en stund!

Skålen ska ses mer från sidan för att vara ”korrekt”, samtidigt funderar jag på att kanske låta den vara ”framåt-tippad”. Och låta vattenytan vara på sniskan. Kanske är det därför fisken är så förskräckt? 😅 Hen inser att det är hens sista minut liksom :rofl:

60C30ADA-E2B5-4728-ABF2-F119C47224A6.jpeg

Nu har det trillat in ett till porträtt-projekt!
Plus att jag ska måla ngt dekorativt (helst en serie tavlor) till en butik som ska öppna på Söder!
Synd att jag är bortrest i helgen :arghh:
Har börjat tappa det och orkar inte med det sociala livet, stänger in mig i ateljén i timtal och avskärmar mig. När blir en en galen ”konstnär”? Snart kanske jag hugger av mig örat...?

Skålen ska ses mer från sidan för att vara ”korrekt”, samtidigt funderar jag på att kanske låta den vara ”framåt-tippad”. Och låta vattenytan vara på sniskan. Kanske är det därför fisken är så förskräckt? 😅 Hen inser att det är hens sista minut liksom :rofl:

Visa bifogad fil 38777

Jag gillar hur både katten och fisken ser ut att vara medvetna om att de betraktas, medan kvinnan ser mer ut att vara helt innesluten i sig själv.

Katten liksom spänner ögonen i betraktaren på det där viset som bara katter kan. Bra fångat!

Nu har det trillat in ett till porträtt-projekt!
Plus att jag ska måla ngt dekorativt (helst en serie tavlor) till en butik som ska öppna på Söder!
Synd att jag är bortrest i helgen :arghh:
Har börjat tappa det och orkar inte med det sociala livet, stänger in mig i ateljén i timtal och avskärmar mig. När blir en en galen ”konstnär”? Snart kanske jag hugger av mig örat...?

Skippa det där med örat, tack. Det känns som lite väl onödigt konstnärslidande :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Gravid som "äldre"
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka