Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)

Nice! Logan var min favvo när jag red där för flera år sedan! :love: Han hade nyligen kommit dit då.

Ha,ha...jag är ju dock rätt kort så han var bra storlek för mig... fanns en annan jag gillade som också var rätt ny och kom efter Logan... minns dock inte hans namn. Fin var han i alla fall... Mr Kiwi var inte någon favvo för mig... han var rätt stel... men kanske är annorlunda nu...det var ju ett tag sedan jag red honom. :D

Ha,ha...jag är ju dock rätt kort så han var bra storlek för mig... fanns en annan jag gillade som också var rätt ny och kom efter Logan... minns dock inte hans namn. Fin var han i alla fall... Mr Kiwi var inte någon favvo för mig... han var rätt stel... men kanske är annorlunda nu...det var ju ett tag sedan jag red honom. :D

Jag är ju också rätt kort ~160cm.
Han är fortfarande stel och lite som han alltid varit, men han är bäst ändå =)
Han är typ en sådan häst man inte tycker om eller så tycker man om honom :p
Försöker tänka ut om jag kommer på vem det kan vara..
När slutade du på ågesta?

oj....svårt att minnas...kan ha varit runt 2004?

Hästen var mörkbrun, vit bläs eller liknande om jag minns rätt. Han stod i box nära sadelkammaren då. Red honom bara någon enstaka gång, men han var riktigt trevlig.

hmm...tittade på hemsidan nu...kan faktiskt ha varit Dandy jag tänker på...han har dock inte bläs...men mer troligt att mitt minne sviker mig...lol:D

Minns att första hästen jag red var Vanja... ja...hon gav mig ju inte direkt ett bra första intryck eller varmt välkommen...:D men hon var ju ok att rida. Klarinetta var också kul att rida, bra storlek för mig, men inte den trevligaste i boxen. :angel: Turbo och Monsun gillade jag! Gandi också. Fast fick inte rida honom så värst mycket.

Okej :) Dandy är ganska trevlig att rida faktiskt :) har inte ridit honom så många gånger dock. Och dem andra du nämner finns dock inte kvar :(

Kl
Red Glitz senast gick ganska bra :p Han är seg och håller på med huvudet hela tiden.

red 4 åringen (5 hästar fyller på nyår!) Big Indian idag :3 jätte fin var han, efter flera gångers failande så gick det suveränt idag!
2rrx8iw.jpg
[/IMG]

Ja, är riktigt nyfiken faktiskt. Men bor nu i Australien så lite svårt just nu. Kanske till nästa gång jag kommer hem och hälsar på. :D

Aa han är jätte söt :) Manen har jag iallafall märkt att den är nyklippt, när jag red honom för två veckor sedan när han precis kommit hade han lite längre och i flätor. :p

Ja, är riktigt nyfiken faktiskt. Men bor nu i Australien så lite svårt just nu. Kanske till nästa gång jag kommer hem och hälsar på. :D

Det får du ta lov och göra, du kan ju packa med lite värme också då :p trött på att det är så kallt här i sverige.

knapplån på mig själv.

Ska snart iväg till stallet och rida lektion, rider ju egentligen bara på söndagar, men har nu köpt tre lektioner av en som skulle sälja sina 4a lektioner i feb. Köpte bara tre av dem, ville ej ha markarbetet.
Så ikväll blir det att rida lektion kl 19 för självaste KvK :p
Ska bli spännande och se vad man får rida för häst idag ;)

Kl

Igår hoppade vi! Det var verkligen jätte roligt, men vi hoppade inte så högt typ 30 cm ungefär. Det var första gången för mig på ca 10år! :laugh:

Imorgon har jag lektion igen, jag vet inte vad vi ska göra. Jag vet dock att jag ska rida Sherlock, en skimmel på 157 i mankhöjd. :love:

Det ska jag absolut göra. :D Lycka till på lektionen. Kristian är en riktigt duktig ryttare och lärare. :banana:

Kul att det kändes bra med hoppningen:) 30 cm kanske inte är högt, men det är en bra början!

KL

Har också lektion imon. Kommer troligtvis få byta häst. Min ridkompis (ehh, ja en av de andra i gruppen men denna är den enda jag känner, vi har ridit ihop i 3 år och började umgås privat i höstas också!) tror att jag får sitta på en av stallets 5-åringar men det tror inte jag...

Ja, 30cm räcker definitivt till att börja med! :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka