Sv: Tråden för oss ridskoleryttare! (2)
kl
idag gick det superbra!! Vi tränade "piaff"... eller, egentligen kämpade vi med att få dem att skritta på stället, och sedan att ta ett par travsteg, så man kan knappast kalla det ens början till piaff. Men jobbigt var det! Owen tyckte inte det var helt kul att behöva anstränga sig en massa, om han dessutom inte ens fick springa lite framåt
. Han backade, och tvärade, och gick framåt, och på hela lektionen blev det väl inte många steg på stället. Men jag kände ändå att jag jobbade varje sekund, och jag visste precis vad jag skulle göra. Sen travade vi långsamt framåt, och galopperade långsamt och samlat på små volter. Då gick det jättebra, Owen böjde sig i kroppen och höll fin galopp. Annars har han en benägenhet att liksom kasta sig runt på bakdelen, helt rak i kroppen på en jättesnäv volt.
Egentligen blev den inga fantastiska resultat, Owen bråkade en del. Men att han ens brydde sig om att bråka visar att jag faktiskt red mer än vanligt, oftast ignorerar han mig helt enkelt och gör vad han tycker är bäst. Och de få sekunder när allt verkligen stämde var känslan mycket mycket bättre än någonsin förr!! Och både jag och min kompis fick massor med beröm för att vi utvecklats så mycket bara den här terminen, och är så fokuserade.
Idag satt iaf både jag och min kompis och log hela vägen när vi skrittade hem från riduset...