Tråden för oss som är trötta på att vänta

vindvissla

Trådstartare
Tänkte vi kunde fortsätta gnälla här :D

Vi behöver ju inte råna Emros tråd nu när hon har slutat vänta....

Har i em förstått att mina värkar är värkar, och började så smått ta tiden på dem, bara för att se om det gick :angel:
Just nu är det ca 15 minuter mellan, och det är skönt att ha en varmvattenflaska under magen! Hoppas de fortsätter, men med min tur lär de väl avta så fort jag tryckt på skicka :D

Breakdance hur går det för dej?

Bebispeppningar är välkomna! :bump:
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Hejja bebis frisk humör! :bump: *tjoar på och skyndar på bebis*
Kanske nu när första fått kläcka att dom andra bebisarna bestämmer sig för att haka på av bara farten. Man kan ju alltid hoppas! :D

Jag hejjar på min egen litegrann också även fast det är några veckor tidigt. :angel:

Har idag köpt färg till vaggan. Det roliga var att dom bara hade oljebaserad färg så sambon åkte på att måla vaggan i alla fall. :rofl:
Jag ska rita upp allt klart åt honom för mönstret så får han måla så gott han kan efter det. :D
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Jaaa vi hejar på din bebis lite också! Men bara lite. :D

Du får väl ha på en sån där mask över ansiktet? Om du har fönstret lite öppet kanske du kan göra mönstret i alla fall, han kan ju få måla det tråkiga först hihi. Å glöm inte att ta bilder sen, vi vill se vagga ju!
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Hejja bebisar, jag vet att det är skitväder ute men ni ska bara veta hur kul det är att kräkas på era mammor och kissa på era pappor när de byter blöjja :D :D :D
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Såhär ser vaggan ut nu innan vi har målat om den. Men jag tror den kommer att bli mycket cool när vi målat om den. :D
Har även hittat tapeter till sovrummet nu som vi nog ska satsa på. Vad sägs om en fondvägg i svart med stoooora vita blommor på med lite silver och röda detaljer. :love:

Photo_18942_738642.JPG
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Åh den är jättesöt!!! Och kommer bli ännu finare när den är målad! Vart det vit den skulle bli? (jag kräks på 80-tals furu) :) Å fina marimekkoblommor på sidan?

pmm tack!! :bump: hoppas h*n hörde dej! (och det lät väldigt lockande! :D
Men vart är Breakdance? Jag tror jag blivit lämnad.... :eek:
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Håller tummarna för att din bäbis vill kika ut nu. :banana:
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Tack!!!

Gaaah min ipod bara dog!!!! Den är nästan ny har bara haft den i två månader, batteriet var bra och jag höll på att tajma mina värkar! Nu händer INGENTING om jag trycker på den. Och den har legat här bredvid mej hela tiden...
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Har precis 2 veckor till BF nu, men jag börjar bli ganska less.. Svårt att ligga normalt, vaknar hur lätt som helst (kanske en förberedelse inför vad som komma skall?:idea:), snorig, sur, tung och ont där bak.. :eek::crazy:

Men jag ska inte gnälla allt för mycket, lite till står jag naturligvis ut! Hejar på er andra som ligger lite längre fram än en annan!! :bump:

Vindvissla, spännande att det börjat så smått! Jag är grymt nyfiken (och skrajsen..) inför att få veta hur det känns.

Aningsfull: Jättesöt vagga! Har en liknande själv, men det blev sambons gamla som fick komma till användning den här gången. Ska se om jag får upp en bild sen.. sockersöt så man spyr nästan haha..!:D
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Några veckor kvar och jag börjar få panik över att inte kunna andas :crazy: Jag har inga lungor och nästäppa. Jag kan inte sitta, inte ligga *gha* Sitter jag så blir magen stenhård, ligger jag så får jag absolut ingen luft. Dessutm läste jag att till NÄSTA vecka så är organen som mest ihoppressade. Blir det alltså värre än detta??????? Det mesta kan jag ta, bara jag fick luft...
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Den blir vit med marimekkoblommor på kortsidorna. Jag kräks också på 80-talsfuru. Inte riktigt min grej. ;) Sen passar det inte riktigt in i resten av lägenheten. Allt annat trä har vi i ek eller svartbrunt.

Åhh.. varför ska bebisar bakas så länge? En eller två månader kortare tid hade inte skadat. :p
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Nu hade varit lagom. Den här sista månaden känns som att jag kunde ha hoppat över...
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Jag fick igång ipoden igen!

Just nu känns det som mensvärk, ganska kraftig. 5 minuter mellan senaste gångerna, det har regnat hela eftermiddagen och vägen är halvt borta för att det är översvämmat! :eek:
Har börjat svettas lite, men det kan bero på att jag haft varmvattenflaskan under magen i typ två timmar.

Brandgul, men snart börjar magen sjunka på dej, då blir det lättare att andas igen.
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Jag känner precis samma sak. Jag hatar att inte kunna andas. Ligga på rygg kan jag bara göra några sekunder, sen har jag panik av att allt i magen är så ihopmosat att man inte får någon luft. Att ligga på rygg med raka ben är verkligen inte att tänka på för då spänner det verkligen i magmuskulaturen.
Och så börjar jag vara såå leds att sova på sida. :p Jag vill sova på mage!!!
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Den blir vit med marimekkoblommor på kortsidorna. Jag kräks också på 80-talsfuru. Inte riktigt min grej. ;) Sen passar det inte riktigt in i resten av lägenheten. Allt annat trä har vi i ek eller svartbrunt.

Åhh.. varför ska bebisar bakas så länge? En eller två månader kortare tid hade inte skadat. :p

Den kommer bli toppenfin!

Jag tror de måste bakas så länge för att man ska vara supertrött på skiten och bara vilja ha ut ung:devil: hur ont det än gör! Men jag håller med dej, hade vart lagom med 7 månader och då hade magen varit lagom stor också. Plus att man fått lite välförtjänt vila från jobb och hästeri men inte FÖR länge så att man får superabstinens!
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Jag ringde precis förlossningen och hon tyckte jag skulle åka in så kan de kolla om jag är öppen.

Ahhhhh

Ses sen! Tack för peppning och håll tummarna att jag inte behöver komma hem utan bebis! :D
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Woohoo!! Hoppas på ännu en bebis!! :bump:
Kom igen bebis, hitta vägen ut nu! :bump:

Lycka till! Och uppdatera här så fort du kommit hem igen, med eller utan bebis. Förhoppningsvis med. ;)
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Hejaheja!!!


Fast det är lite läskigt att läsa att ni en efter en åker in och föder. Jag håller ju fortfarande på att förtränga förlossningen....
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Har suttit här på förälder ett tag, inte annat än att man blir lite sugen på bebis när man läser allt!


Såg din fina vagga, vart har du hittat den någonstans? Den är verkligen hur fin som helst!
 
Sv: Tråden för oss som är trötta på att vänta

Jag fick den av mina föräldrar i julklapp, dom i sin tur hade köpt den begagnad av någon. Så jag vet inte riktigt var den kommer ifrån. :D
Åhh, jag vill bara få komma igång och måla den. Men sambon vägrar låta mig måla ens med munskydd. :cry:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu har jag äntligen fått ner förlossningen i nån form av text :D Har inte läst igenom utan kladdade bara ner allt, får finjustera sen...
2
Svar
39
· Visningar
4 302
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 263
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp