Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Alltså, jag undrar mer om det här med UV kläder. Var är poängen med att ha exempelvis en minimal bikini i UV-material? Vill man bara skydda den liten del av bröst och rumpa mot solen?

Jag kan förstå det när det handlar om heltäckande kläder, då ser jag verkligen nyttan med det. Men små badkläder, varför?
Även sett en solklänning som marknadsfördes som uv-klänning. Men hur? Varför? Jättekonstigt..
Det är kanske att tyget är hållbarare, inte att det skulle skydda?
 
Men behöver den typen av plagg vara så extra hållbart? Och varför inte marknadsföra det som hållbart istället för just uv-skyddande?
Jag gissar, OBS gissar, att de flesta badkläder håller max en sommar innan de töjer sig och blir genomskinligt när det är blött? :wtf:
 
Alltså, jag undrar mer om det här med UV kläder. Var är poängen med att ha exempelvis en minimal bikini i UV-material? Vill man bara skydda den liten del av bröst och rumpa mot solen?

Jag kan förstå det när det handlar om heltäckande kläder, då ser jag verkligen nyttan med det. Men små badkläder, varför?
Även sett en solklänning som marknadsfördes som uv-klänning. Men hur? Varför? Jättekonstigt..
Jag har bara sett UV-kläder för små barn.
 
Jag har bara sett UV-kläder för små barn.
Oj, jag får massor med reklam med kläder för vuxna. Både "riktiga" badkläder (alltså där uv-tyg kan fylla en funktion och skydda huden) och kläder där jag verkligen inte sett poängen med att marknadsföras som uv-skydd.
 
Jag gissar, OBS gissar, att de flesta badkläder håller max en sommar innan de töjer sig och blir genomskinligt när det är blött? :wtf:
Det kanske det är, har själv haft samma badkläder i flera år utan att de blivit sämre på något sätt.
Men jag ser inte vad det har med just uv-skydd att göra.. eller menar du att det är kläderna som är skyddade? Inte att de skyddar huden primärt?
 
Oj, jag får massor med reklam med kläder för vuxna. Både "riktiga" badkläder (alltså där uv-tyg kan fylla en funktion och skydda huden) och kläder där jag verkligen inte sett poängen med att marknadsföras som uv-skydd.

Fast om du sökt en massa på uv-plagg så kanske det är därför dina träffar ser ut så.

Men vad poängen med uv-skydd i en liten bikini är kan man ju verkligen fråga sig. Kanske så enkelt att företagen gör dem i samma tyg som sina mer täckande badkläder? :p
 
Fast om du sökt en massa på uv-plagg så kanske det är därför dina träffar ser ut så.

Men vad poängen med uv-skydd i en liten bikini är kan man ju verkligen fråga sig. Kanske så enkelt att företagen gör dem i samma tyg som sina mer täckande badkläder? :p
Nej, jag har inte sökt på uv-kläder. Varför skulle jag det, jag är inte intresserad av det.
Jag har bara skrivit förvirrat on det i den här tråden.

Det vart nog den vettigaste förklaringen hittills :p
 
Nej, jag har inte sökt på uv-kläder. Varför skulle jag det, jag är inte intresserad av det.
Jag har bara skrivit förvirrat on det i den här tråden.

Det vart nog den vettigaste förklaringen hittills :p

Jag trodde det var därför du ställde frågan från första början. Sorry!
 
Var hittar jag rätt grus till min infart utan att det kostar en förmögenhet? O_o

Jag fick halva infarten asfalterad idag, hade gärna haft hela men de hade mycket att asfaltera så jag är glad för det som blev och gratis är gott. :d De lyckades i samma veva köra på min brevlåda så den ska jag få utbytt, men jag vill lägga grus på de delar som inte blev asfalterad och tänkte att jag kan köra själv bara jag hittar någon som säljer och vad ska jag ha för typ av grus? :confused:
 
Var hittar jag rätt grus till min infart utan att det kostar en förmögenhet? O_o

Jag fick halva infarten asfalterad idag, hade gärna haft hela men de hade mycket att asfaltera så jag är glad för det som blev och gratis är gott. :d De lyckades i samma veva köra på min brevlåda så den ska jag få utbytt, men jag vill lägga grus på de delar som inte blev asfalterad och tänkte att jag kan köra själv bara jag hittar någon som säljer och vad ska jag ha för typ av grus? :confused:
Grus finns att köpa från grustag. De kan också berätta vilken sortering som är bra för din uppfart.
Har du lastbil att hämta med? En släpkärra grus förslår inte.
 
Var hittar jag rätt grus till min infart utan att det kostar en förmögenhet? O_o

Jag fick halva infarten asfalterad idag, hade gärna haft hela men de hade mycket att asfaltera så jag är glad för det som blev och gratis är gott. :d De lyckades i samma veva köra på min brevlåda så den ska jag få utbytt, men jag vill lägga grus på de delar som inte blev asfalterad och tänkte att jag kan köra själv bara jag hittar någon som säljer och vad ska jag ha för typ av grus? :confused:
Vi har beställt ett lastbilslass väggrus vid något tillfälle. Har för mig att det inte var så hysteriskt dyrt.
 
När man tittar bort mot horisonten, hur långt bort är molnen som man ser allra längst bort? Google säger typ 10 mil.
 

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 477
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 839
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 818
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
596
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp