Tråden för dumma, halvdumma och heldumma frågor

Läste om en tygspray (vad det nu är) som ger kläderna näring efter att man strukit dem.

Behöver kläder näring?
Är det därför mina kläder krymper i garderoben, för jag utfodrar dem för lite?
Jösses!!
Nu är ju den eviga frågan om kläder som krymper i garderoben löst :up:

Jag hade ingen aaaaning om att dom behövde näring :eek:
Är det olagligt att svälta sina kläder?
Blir jag anmäld nu?
Vad är straffet?

Så många frågor...
 
Jag har 9 GB surf kvar på telefonen. Hur snål behöver jag vara till måndag när jag får ny surf? Kan jag surfa nåt alls?
 
Undrar vad jag gör för fel, för det går åt massor. Är det Insta-'filmerna' som drar mycket? Jag kollar inte på tv i telefonen.

Hemma surfar jag på wifi och då går det ju inte åt nån surf. All musik jag lyssnar på utanför hemmet är i offlineläge på Spotify. Ljudböcker likaså på Storytel.

Du kan kolla i telefonen vilka appar som drar mest.
 
Hm... Vet inte? Vet inte ens hur man öppnar/stänger en app? Eller det kanske jag vet fast jag inte är medveten om det? (Tur att det här är tråden för dumma frågor!)
Jag kan trösta dig med att jag inte visste att mobilens web-läsare hanterade flikar innan jag fick ett varningsmeddelande att de skulle stängas automatiskt för att jag hade 100 stycken öppna. Praktiskt att veta att jag faktiskt kan använda flikar efter det - och att begränsa dem till en handfull öppna. :D

Det kan vara mycket uppdateringar och andra stora nedladdningar som hämtas via mobildata i onödan om du inte ställt in att de ska styras till när du har wifi tillgängligt.
 
Min mobil äter också mobildata som smågodis. Ibland, inte varje dag. Men ibland kan det utan problem försvunnit nästan 2 GB på en dag. Kollar jag vilka appar som dragit mest brukar det vara Chrome och Facebook.

Min mobildata för den här månaden är slut. Har gått åt massor! Men jag är för snål för att köpa ny, så jag får vara utan internet när jag är ute.
 
Jag kan trösta dig med att jag inte visste att mobilens web-läsare hanterade flikar innan jag fick ett varningsmeddelande att de skulle stängas automatiskt för att jag hade 100 stycken öppna. Praktiskt att veta att jag faktiskt kan använda flikar efter det - och att begränsa dem till en handfull öppna. :D

Det kan vara mycket uppdateringar och andra stora nedladdningar som hämtas via mobildata i onödan om du inte ställt in att de ska styras till när du har wifi tillgängligt.
Angående apparna: jag trycker på dem 🙂 Är det att öppna?

Flera gånger om dagen trycker jag på en fyrkant i högra hörnet och då ser det ut som att den stänger allt :up:

Hemma har jag inget bredband, så förmodligen uppdaterar den via mobildata.
 
Jag har 9 GB surf kvar på telefonen. Hur snål behöver jag vara till måndag när jag får ny surf? Kan jag surfa nåt alls?
Beror på. Jag skulle nog begränsa tittandet av film, oavsett om det är på Netflix eller Instagram, men spela/surfa som vanligt.
Jag har wifi hemma, jag gör av med ca 4 gb på en månad utöver det (alltså på jobbet eller när jag är ute på ärenden).
Min förbrukning är främst på Instagram, så inte omöjligt att videos där drar mycket.
IMG_20240628_191213.jpg
 
Min mobil äter också mobildata som smågodis. Ibland, inte varje dag. Men ibland kan det utan problem försvunnit nästan 2 GB på en dag. Kollar jag vilka appar som dragit mest brukar det vara Chrome och Facebook.

Min mobildata för den här månaden är slut. Har gått åt massor! Men jag är för snål för att köpa ny, så jag får vara utan internet när jag är ute.
Jag har 2 GB/månad i abonnemanget, det brukar gå max 10% av det så jag har 25 GB sparad surf och 16 GB extrasurf som jag fått lite då och då.
Fast jag lyssnar inte på musik eller ser film när jag är borta hemifrån.
Nån gång när det var ett långt elavbrott hade jag ingen wi-fi i ca 5 timmar så då gick det lite mer surf men inte alla 2 GB.
 
Vad är skillnaden på UV-kläder och helt vanliga kläder?
Alltså, jag undrar mer om det här med UV kläder. Var är poängen med att ha exempelvis en minimal bikini i UV-material? Vill man bara skydda den liten del av bröst och rumpa mot solen?

Jag kan förstå det när det handlar om heltäckande kläder, då ser jag verkligen nyttan med det. Men små badkläder, varför?
Även sett en solklänning som marknadsfördes som uv-klänning. Men hur? Varför? Jättekonstigt..
 

Liknande trådar

Kultur Varför har det blivit sådan extrem hype kring Taylor Swift? Jag förstår verkligen inte det
2 3
Svar
51
· Visningar
2 477
Senast: EmmaBovary
·
Mat Är inte julbord världens konstigaste sak? Man lagar mat för en hel vecka till en måltid. NOLL hänsyn till att magsäcken har precis samma...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 839
Senast: Pilot
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 818
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
596
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp